Hej,
Jag undrar varför det ser ut som det runnit på väggarna i hallen utanför badrummet?
Vissa ”rännor” har en lite brunaktig färg och försvinner om jag gnider mot dem med en fuktig disktrasa.
50tals-lägenheten är nyligen helrenoverad (från innan vi flyttade in) och fläkten i badrummet är av en fuktbaserad variant.
Vi duschar alltid med öppen dörr. Blir viss imma på (övre halvan av) badrumsspegeln men inget jag själv upplever som direkt ovanligt.
Jag undrar varför det ser ut som det runnit på väggarna i hallen utanför badrummet?
Vissa ”rännor” har en lite brunaktig färg och försvinner om jag gnider mot dem med en fuktig disktrasa.
50tals-lägenheten är nyligen helrenoverad (från innan vi flyttade in) och fläkten i badrummet är av en fuktbaserad variant.
Vi duschar alltid med öppen dörr. Blir viss imma på (övre halvan av) badrumsspegeln men inget jag själv upplever som direkt ovanligt.
Redigerat:
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Blir det samma om du duschar med stängd dörr?
En frånluft i badrummet ska ju ta bort all fuktighet. Nu släpper du ju ut den i hallen och den kondenserar på den kalla väggen.
En frånluft i badrummet ska ju ta bort all fuktighet. Nu släpper du ju ut den i hallen och den kondenserar på den kalla väggen.
”Rännorna” är inte färska utan är fasta, och har varit såhär under en längre tid, så det kan jag inte riktigt bedöma. Vet inte om/hur mycket de växer.
Jag är uppvuxen med att alltid ha så öppet från badrummet som möjligt, pga risk för fukt och mögelproblem i själva badrummet, men förstår vad du menar.
Du menar att det i detta fall vore bättre att duscha med stängd dörr, och att fläkten är dimensionerad för att plocka upp allt?
Jag är uppvuxen med att alltid ha så öppet från badrummet som möjligt, pga risk för fukt och mögelproblem i själva badrummet, men förstår vad du menar.
Du menar att det i detta fall vore bättre att duscha med stängd dörr, och att fläkten är dimensionerad för att plocka upp allt?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Egentligen ska ju en badrumsdörr ha en ventil i underkant som hjälper till att omsätta luften med friskluft.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 44 334 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 44 334 inlägg
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Du har inte bara spillt en grogg i förbifarten då?O Olof Westerberg skrev:”Rännorna” är inte färska utan är fasta, och har varit såhär under en längre tid, så det kan jag inte riktigt bedöma. Vet inte om/hur mycket de växer.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Jag gissar i alla fall på kondenserad duschånga.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför finns det inget vettigt sett att se elpriser(spotpris)
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Varför blåser det in luft i badrummet från ventilationen?
Ventilation -
Varför låser inte vredet?
Hemma hos -
Varför är det bra att förtydliga fastighetens gränser?
Juridik -
Varför blåser det kalluft
Ventilation