28 669 läst ·
93 svar
29k läst
93 svar
Varför och hur vattenläcka? Snälla hjälp mig förstååå!!!
Tusen tack för svar! Tror du man kan mura igen dörrhålet (även fasaden vill vi ev. slipa bort lägga på nytt murbruk och sedan måla) kan man göra det denna årstid eller bör man vänta till våren?P.Öberg skrev:Taket ligger bara an mot putsen(har monterat flera av dessa tak) så vatten tar sig in bakom när fasaden blöts ner ordentligt. Hade man tagit sig tid att fräsa in taket eller ett bleck ovan taket hade säkert det hållit det tätt mot den annars helt felaktiga dörrmonteringen. Vilket flera redan sagt.
Löser man det inte själv tar försäkring troligt golv(ytskikt inne). Minus ev ålderavdrag.
Själva dörren och tak m.m bryr de sig inte om.
Fuktmätning i parkett men det finns även fukt under och beroende på konstruktion så olika stor insats. Bara kämpa på !
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 965 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är bara en nödlösning, men jag hade gått ut med en gång och lagt en rejäl sträng latexfog där jag målat rött för att förhindra att mer vatten tränger in. Sen tagit bort taket, det lutar åt fel håll som även någon annan tagit upp.
Det roliga är att du talar om att det inte lutar åt fel håll när jag tar upp det minst två andra har sagt det samma och deras inlägg har du gillat så hur ska du ha det?P.Öberg skrev:
Dock inte latex utomhus utan utomhusfog, tex.Ossian K Olsson skrev:
Jag kan ju gillat delar av vad de skriver utan att ta mig tid att skriva ut vad.J Jansson69 skrev:
Så nu ska jag trycka gilla på ditt med då jag gillade övrig du skrev såklart.
blåbetong😂B BH40 skrev:
Och priset för bästa trolltråd 2025 går till..
P.Öberg skrev:
Att gilla ovanstående inlägg och tro tvärtemot att det inte lutar inåt ger inte något trovärdigt budskap!Matti_75 skrev:
Ok tack, ska glra fet, men visst nåste det torka upp ordentligt eller menar du att jag kan göra det nu?Ossian K Olsson skrev:
Tack för svar, ja det verkar som att det är heltokigt monterat, tror du man kan mura igen etc. i detta väder eller behöver man vänta till vår?Demmpa skrev: