28 669 läst ·
93 svar
29k läst
93 svar
Varför och hur vattenläcka? Snälla hjälp mig förstååå!!!
Det kan bli en dyr historia det där.
Medlem
· Stockholm
· 4 489 inlägg
Eller billig!
Upp med bilder nu TS.
/W
Upp med bilder nu TS.
/W
Demmpa skrev:
tommib skrev:
B BH40 skrev:
Workingclasshero skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Ok! Det tyder väl på att vatten har runnit ner i skarvarna, trä mörknar ju av vatten. Är det nyss som de har uppkommit så får man torka upp och lägga press så att inte parketten reser sig. Har det runnit länge, vad finns under parketten? Åtgärd efter vilket underlag parketten ligger på.J Jocke Best skrev:
Redigerat:
Det är ut som att nån typ av fog lossnat i skarven ovanför entretaket. Där har du säkerligen orsaken till att vatten rinner in.
Ta dit en erfaren byggare så kikar de på problemet och löser det.
Ta dit en erfaren byggare så kikar de på problemet och löser det.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
För mig ser det ut som en dörrinstallation man gör inomhus, som andra redan sagt. Det ska vara tätt även utan skyddstak.
Edit. Sedan måste man undra hur de tänkt med en dropplåt (eller vad det heter) nertill som hänger i luften? På en dörr man ska gå ut och in genom?
Öppna dörren och ta bild på tröskeln.
Edit. Sedan måste man undra hur de tänkt med en dropplåt (eller vad det heter) nertill som hänger i luften? På en dörr man ska gå ut och in genom?
Öppna dörren och ta bild på tröskeln.
Jag tror det trängt in vatten många gånger redan så fort det varit lite vind från "rätt" riktning samtidigt som det regnat, därav missfärgningen i parketten. Dörren är helt enkelt helt fel installerad för utomhusbruk, sen kanske de satte ett tak ovanför för att mildra symptomen. Men slutsatsen blir att den som gjorde detta har ingen aning om hur man ska göra. (Vilket jag heller inte har on jag ska vara ärlig, jag vet bara tillräckligt mycket för att inse hur fel detta är...)