TheImprovisor
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Jag anser att detta är en situation där husägaren har gjort fel som inte informerat sig om gällande regler. Lägger man så mycket pengar på en åtgärd bör man ha koll.
Är jag för hård i min åsikt?

Bortsett från det tycker jag att reglerna är lite stelbenta, men det är en annan sak.

[länk]
Tyvärr är det många hantverkare som säger saker och ting till privatpersoner kring lagstiftning. Hantverkaren kan inte bli ansvarig för bygglovet eftersom det är byggherrens ansvar att ha koll på reglerna.

Tyvärr händer detta ofta med pool och mur-byggare. Men även med vanliga snickare vid ombyggnader. De har helt enkelt inte koll på reglerna.

Det är olyckligt, men det hade varit enkelt att bara ringa till kommunen och ställa frågan. Speciellt om alla husen i radhuset fortfarande har samma färg på taket.

Jag personligen hade tyckt att det är konstigt att jag byter färg men inte mina grannar...

• Gilla
przewalzky och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Tråkigt, men så är det, är huvudet dumt får kroppen eller plånboken lida. Är väl bara sälja och flytta till hyres.

Slabba på lite rödfärg kanske?

• Gilla
Perplexus
  • Laddar…
Tur man i samma veva inte satte i takfönster för det förstör ju tydligen stadsbilden mer än det där. Maken till överförmynderi i detta land är är ju skaplig skitnödig

• Gilla
Perplexus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.