Hej,
dräneringsrännan (eller vad jag ska kalla det) lyfts upp från altanläggningen, och jag är rädd att det ska få konsekvenser för dräneringen.
Som ni ser på bilderna undrar jag vad kan jag göra för att ”sänka” den igen? Det ser inte ut som det är de omkringliggande stenarna som sjunkit, men är inte säker.
Tacksam för alla former av svar, är inte kunnig överhuvudtaget tyvärr.
dräneringsrännan (eller vad jag ska kalla det) lyfts upp från altanläggningen, och jag är rädd att det ska få konsekvenser för dräneringen.
Som ni ser på bilderna undrar jag vad kan jag göra för att ”sänka” den igen? Det ser inte ut som det är de omkringliggande stenarna som sjunkit, men är inte säker.
Tacksam för alla former av svar, är inte kunnig överhuvudtaget tyvärr.
Jag vet inte, svårt att avgöra vilket som sker. Det är dock bara i ena änden. Finns det något sätt att ta reda på om det beror på stenarna eller rännan?
Kan man lyfta upp rännan på egen hand? Eller tar man in någon för den typen av arbete (som total lekman)?
Kan man lyfta upp rännan på egen hand? Eller tar man in någon för den typen av arbete (som total lekman)?
Redigerat:
Renoverare
· Uppsala
· 1 767 inlägg
Har du ett långt vattenpass eller en rak regel och ett kort vattenpass borde du kunna få en uppfattning om om det är stenarna som satt sig eller rännan som rört sig.O Olof Westerberg skrev: