2 277 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Varför krånglar det? Ska leda ned ett 50 mm avloppsrör i en 110 mm avloppshals....
Hej !
Nyinstallerad diskmaskin är på plats- men nu ska naturligtvis avloppsanslutningen jäklas.
Jag har tagit bort den tidigare gjutjärnsklumpen(vattenlås för dubbelho) och satt dit en sådan här

Nu börjar dock det roliga; avloppshalsen (järn) som sticker upp ur golvet är ju 110 mm och plaströret ovan är 50 mm. Jag hittar tamigsjutton ingen muff/gummipropp eller liknande som passar och överbrygger detta. Inte ens på Rinkabys hemsida har jag funnit någon rördel som passar detta.
Kan någon av er hjälpa mig ?
Tack på förhand /Jörgen
Nyinstallerad diskmaskin är på plats- men nu ska naturligtvis avloppsanslutningen jäklas.
Jag har tagit bort den tidigare gjutjärnsklumpen(vattenlås för dubbelho) och satt dit en sådan här

Nu börjar dock det roliga; avloppshalsen (järn) som sticker upp ur golvet är ju 110 mm och plaströret ovan är 50 mm. Jag hittar tamigsjutton ingen muff/gummipropp eller liknande som passar och överbrygger detta. Inte ens på Rinkabys hemsida har jag funnit någon rördel som passar detta.
Kan någon av er hjälpa mig ?
Tack på förhand /Jörgen
Medlem
· Västerbottens län
· 17 927 inlägg
två i varandra av lite olika storlek.
Protte
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
50-110-övergång för plastavlopp finns lite varstans... inget som passar?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför dör bara ena trädet?
Häckar, Buskar & Träd -
Varför finns det ett 40-option på armeringsdistanserna?
Grund & Markarbeten -
Varför dunkar det vid tillslag i min Vattenpump
Vatten & Avlopp -
Varför blir det inte bra med mitt linjeoljespackel?
Byggnadsvård -
Varför droppar det varmvatten ur fjärrvärmecentralen?
Vatten & Avlopp