Byggahus.se

Varför körde dom Dynapac i mitt sovrum inatt.

1. H
    Medlem Nivå 1
    Har råkat ut för att flödesriktningen var fel och fenomenet uppträdda först på hösten när radiatorvärmen kom igång. Se till att ändra riktning i så fall.

2. H
    Medlem · Nivå 14
    På pricken hur det lät.

• Laddar…
  3. N
    Medlem Nivå 5
    Bytte för några år sedan alla element och satte in handdukstorkar i badrummen. handdukstorkar iställe för element var inte så lyckad eftersom det inte gick att få någon värme i badrummen och handdukstorken var bara lite ljummen. Bytte till ett litet element och så blev det nästan bastu.
    I alla rum har jag danefos termostater med batterier så att jag kan ställa in olika temperaturer. Termostaten innehåller en kallender så den håller kol på om det är en arbetsdag eller helgdag. Är det arbetsdag så har jag 21-23 grader i huset när jag är hemma på morgonen och kvällen samt till helgen. Jobbar jag mellan 08,00 till 16,00 är det 17 grader i huset. På natten sänks temperaturen till 17 grader och då går varvtalet på cirkulationspumpen ner så det blir tyst i hela huset. I källaren har jag 16 grader 24 timmar om dygnet för att dra ner uppvärmningskostnaden. Ska jag pyssla i mitt 27 kvadratmeter stora modelljärnvägsrum eller titta på film i min lika stora biograf har jag en elektrisk fläkt i båda rummen som på några minuter drar upp värmen till lagom nivå så man behöver inte ens en kvist persilja bakom öronen för att vara välklädd.
    Kan rekommendera tidsstyrd värme. Med mitt gamla enrörssystem från 1966 hade jag samma värme 24 timmar om dygnet och då hade jag en värmeräkning som låg över 1000:- mer per månad men bara ca 19- 20 grader i hela huset.

4. Patrik440
    Medlem Nivå 9
    Å var hittar man bilder på det?

/ Patrik

5. mikethebik
    Medlem · Nivå 7
    Har du sagt A får du visa B, alltså bilder, då jag och säkert flera av oss ännu inte riktigt vuxna små gubbar tycker det är roligt med modelljärnväg;)
    Du får skapa en tråd för oss leklystna (eller hobby om vi vill känna oss lite vuxna):rofl: