Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?

Varför har ni inte vaccinerat er?

1. Jag litar inte på vacciner och är motståndare till all vaccinering. Låt naturen ha sig gång.

5,1%
  2. Jag litar inte på de nya snabbutvecklade och obeprövade vaccinerna.

27,8%
  3. Jag tar bara väl beprövade och viktiga vacciner.

7,1%
  4. Jag avvaktar tillsvidare för att se att inga fler biverkningar dyker upp.

20,6%
  5. Jag tror inte sars-cov-2 viruset existerar. Covid-19 ingår i en konspiration.

6,7%
  6. Jag tror inte fördelarna är större än riskerna.

13,8%
  7. Jag avstår på grund av medicinska skäl.

4,7%
  8. Jag har haft covid-19 och litar på mina naturligt förvärvade antikroppar.

14,2%
  1. RoTe
    Medlem · Uppsala · 1 145 inlägg

RoTe

Medlem
    Ja precis, i Sverige fungerande inte munskydd länge, sedan fungerade de visst, och de hade alltid hävdat att de fungerande tydligen. Jag är en skeptiker mot staten, jag tror inte denna stat vi har idag är bra för oss. Försök övertyga mig om att ta vaccinet...

2. R
    Medlem · 2 922 inlägg

RoAd

Medlem
    Sekt? Nej. Men om du ska få ihop det du försöker få ihop så får du ställa dig ihop med konspirationsteoretikerna och förklara varför något som inte är värre än influensa fått världen att stänga ner på det sett som skett. Om det inte var nödvändigt så måste det ju ligga just en konspiration bakom. En med en djävla massa människor inblandade. I stort sätt alla som är verksamma inom detta område runtom i världen.

Så vilka står bakom, vad är agendan? Att du i ett senare inlägg hänvisar till mainstreammedia får mig att tro att du har minst en youtubevideo som förklarar allt ;)

Vi andra är verkligen inte en sekt, vi är bara väldigt sugna på att återgå til ett någorlunda normalt liv. Du har säkert redan gjort det men vi andra inser verkligheten och väntar tills det är ok.

3. RoTe
    Medlem · Uppsala · 1 145 inlägg

RoTe

Medlem
    Snälla visa mig vilka dödstal per capita vi haft i Sverige som påvisar en pandemi.

4. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Här är en läkare som inte ger mycket för våra "fakta". Så meningarna går isär.

https://odysee.com/@FlowerPower:b/MASSIVE--WORLD-RENOWNED-DOCTOR-BLOWS-LID-OFF-OF-COVID-VACCINE:a

Staffans

5. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 29 808 inlägg
    Den enkla lösningen på problemet är att införa krav på vaccinpass för att åka buss, gå på restaurang, gå in i köpcentrum osv. Alt endast för att gå in på systembolaget. Kräva att folk vaccinerar sig går inte, men varför ska det vara utan konsekvens.

tror problemet löser sig av sig självt på detta sätt, på några veckor.

6. A
    Medlem · Stockholm · 7 855 inlägg

Andy78

Medlem
    Och om man är rökare så ska man betala sig egen vård eller vad anser du där?

7. D
    Medlem · Stockholm · 390 inlägg

Disktrasan

Medlem
    Med ditt resonemang förutsätter jag att du också tycker att folk som blir sjuka i livstilsberoende sjukdomar så som många hjärt-kärlsjukdomar, diabetes typ 2 och till stor del även cancer ska betala för den vård de behöver?
    Ska vi också vägra vård till de som skadar sig i olyckor där de cyklat utan hjälm, kört för snabbt med bil, kör utan bälte eller rentav förbjuda motorcyklar?

8. D

Disktrasan

Medlem
    Därför att man då förespråkar ett samhälle mycket likt en "granne" i syd för en si så där 85 år sedan.

9. D

Disktrasan

Medlem
    Vill man lösa problemet med att folk är missinformerade behöver man bota det med information. Att blunda och censurera kommer alltid att göra att missinformation sprids.

10. W
    Husägare · Borlänge, Dalarnas län, SE · 212 inlägg

whak

Husägare
    Känner mest skepsis över ett vaccin som är framtaget i all hast

11. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 29 808 inlägg
    jag ser ärligt talat inga likheter alls. Med rättigheter kommer skyldigheter, det har vi accepterat på de flesta områden i samhället.

12. D

Disktrasan

Medlem
    Jag tror inte att du är ensam om att inte se likheterna eftersom det kommer till tals relativt ofta. Men jag tror att det mest handlar om en frustration kring ens egen övertygelse.
    Jag tror att det är direkt farligt att förhindra människor i att leva fritt utifrån vad de tror och upplever är rätt, att du och många med dig inte gör det gör mig rädd och otroligt besviken.

• Laddar…
  13. M
    Medlem · 96 inlägg

Move105

Medlem

Nu blev det lite fel i frågeställningen. De nya vaccinerna som du har möjlighet att ta är inte obeprövade. Då hade du fått ingå i klinisk studie för att kunna få dem.

14. M
    Medlem · 96 inlägg

Move105

Medlem
    vaccinet har inte tagit kortare tid än vad andra vacciner tar(snarare tvärtom), man har kört alla delar parallellt och tänkt att det får bära eller brista. Påbörjar del II av test och forskning innan del I är klar. Det kostar extrema mängder, men det går fort. Sedan har man nöjd sig med vaccin som går att använda inte vidare utvecklat. Pfizer kör runt med sina vacciner långt under frys temperaturer. Hade de varit utvecklat i normal takt hade man hittat sätt att hålla det stabilt vid kyltemp.

15. P
    Husägare · 4 134 inlägg
    Men var det inte just det han skrev, att vården bör vara solidarisk. Men att detta fått honom att fundera över försäkringsmodellen.

Det du räknar upp har väl också en genetisk komponent, så det är inte så enkelt som att det är livsstilsberoende eller självförvållat. De som har dessa sjukdomar betalar ju för sin vård indirekt genom skatten. Precis som alla andra som inte behöver just den vården. Tanken var väl att med försäkring skulle krav kunna ställas på vaccin. Precis som det ställs olika krav när du ska försäkra din mc eller bil.

Sedan skriver du om att vägra vård till dem som bryter mot regler eller tar risker. Det har ingen i tråden hävdat, frågan var bara finansieringen. Vård ges efter behov. Den med störst behov får vård först och de andra får vänta i kö på akuten. Detta oavsett om jag kört omkull på mc utan hjälm eller är gängkriminell och har skottskador. Då går jag förbi kön med lindrigt skadade. I krig ska vi vårda en skadad fiendesoldat på samma sätt som våra egna. Till viss del regleras trafikskador pga brott mot regler ekonomiskt genom att du inte får ut något på din försäkring och att premien höjs. Tyvärr är de som lever utanför samhället immuna mot detta och har inte mer att förlora.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.