Har en beko tvättmaskin där trumman slutat rotera. Motorn går inte. När jag tar bort remmen och kontaktstyckena från motorn snurrar den hur fint som helst när jag snurrar med handen, men så fort jag sätter dit kontaktstycket med de grå kablarna så lixom "hackar" motorn när jag snurrar med handen trots att kontakten inte sitter i väggen? Startar jag program utan remmen på så snurrar inte motorn, allt annat fungerar och inga felmeddelanden. Vad är felet tro? Styrkortet? Är drt nån mening att lägga pengar på ett nytt eller det blir fler fel snart?
motorstyrningenT Tiasn skrev:Har en beko tvättmaskin där trumman slutat rotera. Motorn går inte. När jag tar bort remmen och kontaktstyckena från motorn snurrar den hur fint som helst när jag snurrar med handen, men så fort jag sätter dit kontaktstycket med de grå kablarna så lixom "hackar" motorn när jag snurrar med handen trots att kontakten inte sitter i väggen? Startar jag program utan remmen på så snurrar inte motorn, allt annat fungerar och inga felmeddelanden. Vad är felet tro? Styrkortet? Är drt nån mening att lägga pengar på ett nytt eller det blir fler fel snart?
beko = acelik och är inte mycket att satsa på
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
U-Böj i vägg på vattenrör från golv, varför?
Vatten & Avlopp -
Någon som vet varför min torktumlare låter såhär?
Vitvaror -
Varför går chucken inte att lossa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Fläckig färg på renoveringstapet? Varför?
Färg, Måla & Tapetsera -
Varför fungerar inte min fläktkonvektor?
Värme allmänt