Byggahus.se
5
H hjulia skrev:
Så är det absolut, men att mäta yttermått eller skriva det som står på en skylt på prylen borde man ändå klara av.
När jag letade barnvagn stod det oftast bara hur de hade använt vagnen och inget mer, inte ens ungefär när de köpte den. Och många gånger syntes det på bilderna att i alla fall tillverkarens namn stod på chassit, men bilderna var så dåliga att det inte gick att läsa vad som stod. Okej att man inte vet vilken modell det är, men att skriva "briovagn inköpt beg 2015. Vet ej ålder eller modell" borde man klara av i alla fall. Det ger den eventuella köparen lite mer information i alla fall än att bara skriva "vagn i fint skick. Använd endast som sovvagn på dagis"
Jo, det är väl beklagligt, men tyvärr inte så mycket man kan göra något åt.
Blocket skulle ju kunna skriva att i beskrivningen så ska vissa fakta framgå i annonsen

M Manfreds skrev:
Och att skriva ut vart varan finns! Detta gäller främst billigare produkter, ska jag köpa något för tusenlappar kan det kanske räcka att den finns i Malmö eller Gbg. Ska jag köpa något för några hundralappar gör jag det mest vid rätt tillfälle och pallar kanske inte åka över hela stan och pallar ofta inte fråga om det inte råkar vara en vara som sällan kommer ut. Undviker generellt dåligt utformade annonser.
Jag förvånas över alla som frågar var varan finns som första fråga när jag angett postnumret i blocketannonsen (Sthlm så det är en väldigt liten geografi yta med mitt postnummer).

P Pin skrev:
Jag förvånas över alla som frågar var varan finns som första fråga när jag angett postnumret i blocketannonsen (Sthlm så det är en väldigt liten geografi yta med mitt postnummer).
Handlar mest på Facebook marketplace och där har jag kommit på att ett postnummer syns när man går in på meddelande men också att det inte stämmer. Försökte själv ange korrekt när jag la upp en försäljning och lyckades inte.

Förmodligen är det samma människor som har svårt att ta till sig informationen som de som skriver dåliga annonser.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Staffans2000
PNO PNO skrev:
Sluta klaga nu. Det är ju i de där blocketannonserna med suddig bild och felstavat varumärke i fel kategori som man kan göra riktiga fynd. Säljarna blir ju glada när någon äntligen hör av sig ett par dagar innan annonsen ramlar ur blocket och prutläget är därmed gott. Det jävliga brukar bara vara att alls hitta annonserna. Men om man ramlar på dom så är det som sagt fyndläge.

Välskrivna annonser i rätt kategori blir ju endera sålda fort eller är på tok för dyra.
Jag köpte min Jagga pga. en usel annons.
"Jaguar xjr 98 bra skick" . Det var allt. Inga bilder, ingenting! Efter att annonsen legat ute flera månader, ringde jag -"bilen är sjiiitfiiiiin!!!". Och det var den. Köpte den för iallafall 25.000 under sannolikt pris för likvärdiga.

När jag letade efter fönster till min utbyggnad, var det förvånansvärt vanligt att måtten inte stod utskrivet.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Det finns dåliga annonser och sen finns det dåliga annonser.

Det här är ändå den typ av dålig annons som är helt ok! Lite humör bland allt tradigt blocketskrollande.
87527BC6-B9FC-4144-8198-5BB0888917FE.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T Trunk skrev:
Det finns dåliga annonser och sen finns det dåliga annonser.

Det här är ändå den typ av dålig annons som är helt ok! Lite humör bland allt tradigt blocketskrollande.
[bild]
Garanterat någon som hamstrar verktyg som blivit tvingad att lägga ut en annons av sin bättre hälft

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Garanterat någon som hamstrar verktyg som blivit tvingad att lägga ut en annons av sin bättre hälft
Sålde min bil av ett udda märke(Citroen Activa) där jag i annonsen fokuserade på problemen. Huvudproblemet var en havererad turbo, men det fanns några till, den hade gått nästan 30000 mil. Ville nog egentligen inte sälja den men jag la ett rimligt till något högt pris , fanns fungerade på blocket som gått mindre men knappt dyrare än min. Till min förvåning blev jag nedringd av seriösa spekulanter och den jag sålde till körde 50mil med biltransport för att hämta den i snöstorm och medans vi gjorde upp affären ringde folk som sa att dom tar den osett. Fick lite svårt att förklara för min bättre hälft att efter den stått 2 år på uppfarten tog det under 24h tills jag la upp annonsen tills någon åkt 50 mil och lastat den på en trailer varför jag inte gjort det tidigare. Måste göra ännu sämre annonser framöver.
Har förövrigt en KGK-kompressor på 10hk, inte startad på 10år, ser ut som skit , någon som vill betala 10000kr. Så där då var den utannonserad.

• Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Haha, ja, du framstod väl som ärlig i beskrivningen av bilen, till skillnad från de flesta som skönmålar den.

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Jag sålde en vadrus panna genom att påpeka vilken dålig panna det var. Jag blev inte direkt nerringd, men den blev såld.

Förmodligen en kombination av ärlig annons och en modell som är svår att få tag på delar till. Jag la ut en 30 år gammal snöslunga med skuren motor till vad jag tyckte högt pris. Första spekulant ringde kl 06.30 på morgonen och erbjöd sig att swisha pengar direkt innan han sett den och så fortsatte det till jag tog bort annonsen.

nåt som stör mig är när folk skriver lånad mail vi lever i 2020 vem lånar en mail

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
På ut min bil på en FB köp o sälj.
Bilen borde generera hur många svar som helst, även om de flesta bara är att lägga i skräpkorgen direkt.
Men jag skrev en 100% ärlig annons, så svaren uteblev.

M maria01 skrev:
nåt som stör mig är när folk skriver lånad mail vi lever i 2020 vem lånar en mail
Har du Gmail så lånar du den av Google.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fairlane
Kollar lite annonser på vedklyv för närvarande. Man hittar några som väl beskriver objektet men också ett antal som skriver "vedklyv X kronor" och sen svarar de inte på frågor om objektet...

Har också hittat ett antal intressanta objekt i lokala Facebook-grupper och så visar det sig att sakerna finns 40 mil bort....

P Pin skrev:
Fast det börjar jag förstå – senast idag svarade jag på en annons där det visade sig att varan fanns på annan plats än den angivna orten (i detta fall sollentuna vs vasastan, men ändå).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.