Man blir lite sugen på att prova Ryobi. Väldigt lite sugen.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
returen och 5 till
  • Laddar…
kan hända sitter gänglim så värm upp den med t.ex varmluftpistol och testa igen med rörtången nu när demoterad sådär mycket =)

• Gilla
Berghjort
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
kan hända sitter gänglim så värm upp den med t.ex varmluftpistol och testa igen med rörtången nu när demoterad sådär mycket =)
Sagt och gjort så värmde jag upp resterna av chucken och försökte med rörtång, men det gick inte. Den gula plastbrickan blev givetvis deformerad av värmen så den slet jag bort och upptäckte att under plastbrickan fanns ett nyckelgrepp, smart ställe att placera ett dolt nyckelgrepp på, I allafall så fick jag ett bra grepp med en stor skiftnyckel och med några slag med hammare på skiftnyckeln släppte den förbannat envisa chucken.

Roger57 Roger57 skrev:
Bra att det löste sig

denna köpte jag

[länk]

eller sök på chuck

[bild]
Frågan är om den passar till Ryobi? Mycket bra pris i allafall.

De flesta skruvdragare har denna 1/2 tum *20 UNF gänga
Vad jag förstått i alla fall.
Till denna som jag beställde fick man även 3 olika adaptrar.

• Gilla
Berghjort
  • Laddar…
Berghjort Berghjort skrev:
Sagt och gjort så värmde jag upp resterna av chucken och försökte med rörtång, men det gick inte. Den gula plastbrickan blev givetvis deformerad av värmen så den slet jag bort och upptäckte att under plastbrickan fanns ett nyckelgrepp, smart ställe att placera ett dolt nyckelgrepp på, I allafall så fick jag ett bra grepp med en stor skiftnyckel och med några slag med hammare på skiftnyckeln släppte den förbannat envisa chucken.
sedärja =) tittade på ryobis sidan och enligt sprängskissen så ver det som hela alltihop var som en komplett del. makita människa själv så :D

• Gilla
Berghjort
  • Laddar…
Roger57 Roger57 skrev:
De flesta skruvdragare har denna 1/2 tum *20 UNF gänga
Vad jag förstått i alla fall.
Till denna som jag beställde fick man även 3 olika adaptrar.
Tack. Jag är inte så hemma på detta men jag antar att det betyder att axeln är 1/2 tum i diameter och att det är 20 gängor / tum och jag mätte på chuckaxeln och det verkar stämma. Så chucken är beställd.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.