Hej! Upptäckte att min integrerade kombinerade tvätt- och torkmaskin blir brännhet när jag använder torkfunktionen - helt ny maskin.

Kan det vara så att den får för lite luft? Den står ca 7-8 cm från väggen och har ca 5 cm luft över. Integrerad kombinerad tvätt- och torkmaskin i skåp med öppen dörr, stående nära väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Integrerad tvätt- och torkmaskin med luftslang, delvis dold av trångt utrymme mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

KarolineM KarolineM skrev:
Hej! Upptäckte att min integrerade kombinerade tvätt- och torkmaskin blir brännhet när jag använder torkfunktionen - helt ny maskin.

Kan det vara så att den får för lite luft? Den står ca 7-8 cm från väggen och har ca 5 cm luft över.[bild][bild]
vitsen med torken är ju att den skall bli varm liksom
du har väl dubbla glas i luckan

Jag har både en kombinerad tvätt/tork och en konventionell torktumlare. Är nöjd med båda, men upplever absolut att den kombinerade jobbar med högre temperaturer generellt. Antar att det är ett sätt att kompensera för sämre luftgenomströmning i den mindre trumman..?

Den är så varm / brännhet att man inte ens kan lägga handen ovanpå den - ska det verkligen vara så? Är lite orolig för brandrisk och att den står för tight och kanske inte är fackmannamässigt ditsatt…

returen returen skrev:
vitsen med torken är ju att den skall bli varm liksom
du har väl dubbla glas i luckan
Den blir brännhet uppe på toppen så man kan inte ens lägga handen på - är lite orolig för om det är risk att den börjar brinna?

Den blir brännhet uppe på toppen så man kan inte ens lägga handen på - är lite orolig för om det är risk att den börjar brinna?
värmaren ligger där så det finns inget att göra
bara man följer installationsanvisninagarna så skall det funka
men visst lösningen har ju en hel del i övrigt att önska

Den är knappast brännhet men antagligen nära kokhet ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.