Hej! Jag behöver hjälp att förstå en faktura.
I början av november utfördes arbete av rörmokare enligt ök av bifogad offert (första två bilderna). Nu, ett halvår senare, kom fakturan (sista två bilderna) som då var i princip dubbelt så dyr.
Är det rimligt? Finns det någon info om kostnader för material som jag har missat i offerten? Borde jag bestrida fakturan eller i alla fall fråga firman hur de tänker?
Enormt tacksam för all input!
/rookie med hantverkare
I början av november utfördes arbete av rörmokare enligt ök av bifogad offert (första två bilderna). Nu, ett halvår senare, kom fakturan (sista två bilderna) som då var i princip dubbelt så dyr.
Är det rimligt? Finns det någon info om kostnader för material som jag har missat i offerten? Borde jag bestrida fakturan eller i alla fall fråga firman hur de tänker?
/rookie med hantverkare
Du har fått en fastprisoffert men de har tagit betalt på löpande räkning. Säg åt dem att skicka ny faktura enligt offerten.
Synnerligen slarvigt & oproffsigt sv dem.
Falturan du fått ger intrycket av att de gjort precis det som står i offerten.
Dessutom också slarvigt att skicka den så sent att de antagligen glömt vad de offererat...
Dessutom också slarvigt att skicka den så sent att de antagligen glömt vad de offererat...
Du har blivit debiterad 3-4 olika övergångar från befintlig inkommande vatten vidare till 35cu. Troligen varit osäker på vad som som skulle passa bäst och tagit med sig flera alternativ. Sedan returnerat det som inte gick åt men missat dra av det på din följesedel.K KristianiSthlm skrev:Hej! Jag behöver hjälp att förstå en faktura.
/rookie med hantverk
K KristianiSthlm skrev:Hej! Jag behöver hjälp att förstå en faktura.
/rookie med hantverkare
Tack! Otroligt glad att nån (du) kan sånt här när det är halvt kinesiska för mig.H Hamp95 skrev:
Hej igen! Du hade rätt, de hade gjort misstaget att ta betalt på löpande räkning. Korrigerat av dem nu och fakturan enligt offert!N nb. skrev:Du har fått en fastprisoffert men de har tagit betalt på löpande räkning. Säg åt dem att skicka ny faktura enligt offerten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför måste golvet flytspacklas 50mm i tvättstugan?
Golv -
Varför ligger undergolvet i köket i våg med parketten i hallen?
Golv -
Muntlig prisuppgift kranbil, fakturan mer än dubbelt upp
Juridik -
Varför stämmer inte fakturan med offerten?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
varför betala dubbelt för en Svensk Hantverkare...
Badrum