Köpte en begagnad lampa och när jag skruvar ner den märker jag att den är ojordad, vad beror det på? Kan man montera den som vanligt?

• Hand håller en ojordad lampa med enbart blå och brun tråd synlig, bakgrund av en lampa i otydlig fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen är din armatur dubbelisolerad, i så fall ska den inte jordas. Leta efter två fyrkanter, den ena i den andra. 😊

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Förmodligen är din armatur dubbelisolerad, i så fall ska den inte jordas. Leta efter två fyrkanter, den ena i den andra. 😊
Kanon, missade även plocka med mig takfästet verkar det som. Är det följande del som saknas?

• Skärmdump av ett takfästeprodukt på Fyndiq, inkluderar textbeskrivning och mått, för taklampsmontering.
    Skapa konto
  • Hand håller upp ett metalliskt takfäste med elledningar mot en otydlig bakgrund av ett rum.
    Skapa konto
Chsi1891 Chsi1891 skrev:
Kanon, missade även plocka med mig takfästet verkar det som. Är det följande del som saknas?
Skulle tro det men det verkar vansinnigt att den delen inte var med från början. Hur ska man annars hänga upp armaturen?

Müssli Müssli skrev:
Skulle tro det men det verkar vansinnigt att den delen inte var med från början. Hur ska man annars hänga upp armaturen?
Ja precis men jag var lite stressad när jag hämtade den så tänkte inte ens på det. Tack för svar.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.