Vardagsrum-Tips!?

4k läst  7 svar

1. L
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Vi har köpt en soffa till vårt kommande hus.
    Den är i svart skinn (2.30m lång) med divan. 3-sits. Man får plats 4 i den om man inte är allt för stor.
    Men vi behöver fler sittplatser! Vi hade tänkt oss en fåtölj (t.ex. 70-tals snurrfåtölj) i något nytt läcker tyg och en fotpall som även den kan agera sittplats.
    Men hjälp vad dyrt det är att anlita en tapetserare!!! Priset vi fått för omklädnad av en fåtölj är 5760kr + kostnad för tyg!

Vardagsrummet är öppet ihop med matdelen, totalt 45kvm. Vi tänkte ha soffryggen mot matdelen och väggen som tv-bilden ska vara på är 4 meter bred.

Har ni några andra ideér som gör att vi får många sittplatser men ändå får en snygg och stilfull möblering?

2. Apprentice
    Medlem Nivå 7
    Varför inte ge sig på att tapetsera om fåtöljen själv. Tricket är väl att ha tyget spänt och försöka få så lite rynk som möjligt. Gillar idén skarpt. Information om hur man gör måste ju bara finnas på nätet eller i bekantskapskretsen. Det finns även kurser på studieförbunden som INTE kostar 5760:-.

3. L
    Medlem Nivå 1
    Jag har ganska dåligt tålamod så jag skulle nog svära en hel del om jag skulle klä om en fåtölj ;-)
    Måste man inte ha någon slags symaskin så man får snygga sömmar på fåtöljen och inte bara en slät yta...?
    Finns det någon runt Örebro som kan tänka sig att klä om en fåtölj billigare än 5760kr så hör gärna av er :)

4. Linska
    Medlem Nivå 10
    Vilken soffa är det som ni köpt?

5. L
    Medlem Nivå 1
    Vi har köpt soffan på Jakobssons Möbler i Odensbacken...

6. Linska
    Medlem Nivå 10
    Nja, jag menar - hur ser den ut? Bild?

7. L
    Medlem Nivå 1
    Vi har ingen bild på den...

8. A
    Medlem Nivå 7
    om man vet vilket jobb det ligger bakom att klä om en möbel så tänker man lite annorlunda. Ska man ge sig på att klä om själv så tänk på att ta ett tyg som klarar av att sitta på, som inte töjjer sig och blir sladdrigt!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: