Byggahus.se

Var ska jag vända mig?

1. C
    Medlem · 12 inlägg

clrknt

Medlem
    Vi råkade under vår byggtid ut för vad vi tycker är ett rent bedrägeri då alla avgifter gällande vatten och avlopp enl. säljare skulle vara betalda. Ok, det må hända att de var men att sticka ner rör i den singlade makadamen för att det ska se ut som allt är anslutet och klart vilket det inte var är väl lite väl lågt. Särskilt som vi vid kontraktskrivning suttit och diskuterat just detta att vi tyckte det var så skönt att allt var klart redan.
    Vi köpte tomten via en känd mäklare som var helt ovetande om detta. Har de försäkringar mot liknande?
    Vi funderar på att dra detta vidare men vi vill gärna känna att det är någon mening först. Är det någon som har tips på var man kan vända sig för råd och tips?
    Det är ju inga småpengar det rör sig om så man vill inte bara släppa det.

2. A
    Medlem · 42 inlägg

alis

Medlem

Re: Var ska jag vända mig?

Du behöver utveckla det hela lite mer för att jag skall riktigt förstå hur du menar!

3. C
    Medlem · 611 inlägg

carlssoni

Medlem

Re: Var ska jag vända mig?

Är det så att de uppgivit att anslutningarna var klara och att det såg så ut för att rör stack upp ur marken som inte leder någonstans och detta inte fanns möjlighet att kolla vid er undersökning av fastigheten?

I så fall kan man väl kunna betrakta detta som ett dolt fel?
    Kontakta mäklaren igen och påpeka det allvarliga i detta. Denne bör kunna hjälpa er om han är seriös.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.