Hur ska jag möblera vardagsrummet? Jag har alltså ingen vägg mellan vardagsrum och kök. Tv:n ska vara på väggen ute i ”hallen” (där den är inritad på bilden). Antingen får jag har hörnsoffa/två soffor stående mot långa väggen till vänster och ryggen mot balkongen. Eller hörnsoffa/två soffor stående med rygg mot balkong och rygg mot kök. Vilket tror ni blir bäst? Kanske finns någon mer lösning jag inte kommer på!

• Ritning av lägenhet med två sovrum, vardagsrum, kök, badrum, balkong och hallar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En annan tanke kanske vore att ha den ena soffan placerad som på ritningen med ryggen mot väggen och sedan en annan soffa eller fåtöljer med rak över med ryggen mot köket?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
K Karin Andersson3 skrev:
Antingen får jag har hörnsoffa/två soffor stående mot långa väggen till vänster och ryggen mot balkongen. Eller hörnsoffa/två soffor stående med rygg mot balkong och rygg mot kök.
Av de två skulle jag föredra det första eftersom en soffa med ryggen mot köket upplevs som ett hinder när man kommer från köket, men dock vanligt i öppna planlösningar.

Har du funderat på att ha TV på sovrumsväggen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.