Byggahus.se

Var ska jag börja?

1. F
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Vi har precis bestämt oss för att bygga eget och fått förhandsbeskedet osv. Vad är nästa steg, vilka ska man vända sig till? Vi har bestämt oss för ett liknande hus som Myresjöhus Pilegården men behöver nördvändigtvis inte vara Myresjöhus, Ge oss massor av tips! Jag vill inte stå med ett färdigbyggt hus och så kommer det fram en äldre herre som säger: varför gjorde ni inte si eller så och sparade 500.000kr...

Fredrik och Karin

2. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Re: Var ska jag börja?

Rita en skiss över planlösninge och tillsammans med bilder på fasader ni gillar och en spec över utrustningsnivå skickar ni en förfrågan till fler än en husleverantör.

Skicka samma spec, samma bilder, samma skisser till alla leverantörer ni begär in offert från, det blir mycket lättare att jämföra då.

Det är det bästa tips jag kan ge.

3. F
    Medlem Nivå 3

Eksjöhus har en lite billigare serie som kallas "egna hem" Där finns en modell "harmoni" som förutom kökets planlösning påminner mycket om det hus ni tittat på. kanske kan vara en ide´

4. M
    Medlem Nivå 3

Beror val mest pa hur mycket ni cill gora sjalva, och vilka risker ni vill ta. Forstasigpaare finns det oandligt manga av, sa vill ni inte motas av sadana som har oandligt mycket battre losningar for allt sa ska ni nog inte bygga...
    Lantbruksnet har en ganska komplett lista med husleverantorer att skicka forfragningar till. Losvirkesbygge i lokal regi ar inte kostnadsmassigt dumt om ni bara bor sa att det finns lokala entreprenorer med goda vitsord att anlita.