7 722 läst ·
36 svar
8k läst
36 svar
Var köpes 'riktig' TV-antenn?
Sida 1 av 3
Vet inte vad du menar med "riktig" antenn, men jag köpte min TV-antenn på samma ställe som man köper Boxer eller parabolantenn.
Biltemas antenn (art.nr. 24-112) tillsammans med deras signalförstärkare fungerar bra för oss (har också lite signalskugga). Har för mig att de har större antenner som ger något bättre signalförstärkning. Clas Ohlsons antenner är det säkert inget större fel på heller.
Kolla på den här länken vad närmaste sändarna använder för frekvenser:
http://www.teracom.se/flowserver/da...sYW5nSWQ9c3dlJnBhZ2VJZD00ODQmaXRlbUlkPTQ4NA==
Se sedan till att köpa en antenn som har så hög förstärkning (mäts i dB) som möjligt för de frekvenser som du vill ta emot.
http://www.teracom.se/flowserver/da...sYW5nSWQ9c3dlJnBhZ2VJZD00ODQmaXRlbUlkPTQ4NA==
Se sedan till att köpa en antenn som har så hög förstärkning (mäts i dB) som möjligt för de frekvenser som du vill ta emot.
Talesättet att man får vad man betalar för stämmer.
CO´s antenner är av ganska låg kvalitet både vad det gäller mekanik och signalegenskaper. Sedan kan man ju alltid diskutera vad man behöver, men rent praktiskt så brukar de fungera om man bor "rätt". I såna lägen fungerar nästan vad som helst.
Gå till en duktig radiohandlare som har egna installatörer, de brukar ha bra grejor som de dessutom säljer till dig utan att du måste köpa installation också.
Skillnaden blir kanske en tusenlapp om du behöver förstärkare också jämfört med CO men är inte det en piss i Missisippi jämför med kostnaden för huset.
/Calle
CO´s antenner är av ganska låg kvalitet både vad det gäller mekanik och signalegenskaper. Sedan kan man ju alltid diskutera vad man behöver, men rent praktiskt så brukar de fungera om man bor "rätt". I såna lägen fungerar nästan vad som helst.
Gå till en duktig radiohandlare som har egna installatörer, de brukar ha bra grejor som de dessutom säljer till dig utan att du måste köpa installation också.
Skillnaden blir kanske en tusenlapp om du behöver förstärkare också jämfört med CO men är inte det en piss i Missisippi jämför med kostnaden för huset.
/Calle
http://www.netto.nu har bra antenner....
Ursäkta språket, men det här är ett vanligt förekommande skitargument.Calle skrev:
Oj-oj-oj, Inte riktigt så jag menade med en piss i ....
Vad jag menar är att om man ska lägga ut pengar på något så lönar det sig aldrig att köpa skräp bara för att det är billigt. Då är det bättre att låta bli helt tills man har råd. Visst håller jag med om att det lätt drar iväg men då får man helt enkelt prioritera vad man kan vänta med och vad som är nödvändigt.
/Calle
Vad jag menar är att om man ska lägga ut pengar på något så lönar det sig aldrig att köpa skräp bara för att det är billigt. Då är det bättre att låta bli helt tills man har råd. Visst håller jag med om att det lätt drar iväg men då får man helt enkelt prioritera vad man kan vänta med och vad som är nödvändigt.
/Calle
Ja det är ju en helt annan diskussion, men man betalar ju Canal + istället. Jag tittar endast på Canal + filmkanaler samt DVD filmer, nån video har jag inte. Jag anser att det är helt sjukt att man skall betala en dyr TV licens bara för att man äger en TV och har möjlighet att ratta in kanalerna. Dom måste ändra på detta och ta betalt av dom som vill ha SVT's kanaler, tycker jag.Pelle skrev: