Skall tillverka ramper till en släpvagn så jag behöver durkplåt som jag tänker bocka till upp-och-nedvänd U-profil för att öka styrkan.

Behöver en fullstor plåt, 2,5x1,25 meter, som jag delar på längden.

Har pris på 40 kr/kg för aluminum, cirka 1200 kr totalt för en 3 mm. Tycker det var dyrt så jag åkte till annat ställe för att fråga på plåt-dito istället, då vill han 1800 kr för 4 mm vilket jag blev förvånad över.

Någon som kan upplysa mig om ifall det är bra priser eller helt åt skogen? Har lite bråttom att få tag i det också.

40:-/kg för en privat person är helt ok, tror inte att du hittar till bättre pris.

Köper själv en hel del aluminium (ca 500ton/år)

För alu är det ok ja, men jag trodde då att om jag istället köpte plåt så skulle jag få en billigare produkt (men tyngre). Men kanske är det just tyngden som är problemet, kg-priset går ner men totalpriser upp pga de extra kg som en durkplåt i just plåt väger.

Priserna ligger nog i de nivåer du beskriver. Inkluderades moms?

Skroten KÖPER ALU för 8 kr/kg... Någon i kedjan från ax till limpa måste lägga på % efter vägen mot slutkund. ;)

Kan finnas något under Säljes o Skänkes i forumet?

Redigerat:
En durkplåt 2/4mm 1250x2500 hos en grossist kostar ca 800:- en slät aluminium plåt 4mm 1250x2500 kostar ca 1400:- ex. moms.
Att den släta plåten blir dyrare är inte konstigt då den väger ca14kg mer.

www.montano.se jag köpte precis en plåt av dem. en stål durk visserligen, men dem har typ aluminiumdunk oxo kolla under aluminium, jag åkte bara dit dem hjälpte till och klippa plåten, kostade dock 450 kr svindyrt men kunde inte göra det själv så jag hade inget val.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.