Ja, ungefär som rubriken lyder - jag ska köpa en 1,6mm avrundsningsfräs med styrlager, med 6mm skaft, från cobolt, nummer 117-016. Någon som vet var jag köper cobolt billigt?

Passar på och parasitera på Daniels tråd utan att gå alltför mycket OT.

Det jag undrar är ganska nära orginaltrådens tema - Har någon några vettiga prisuppgifter på Cobalt-stål - googlade senast idag efter ngt sådant. Lite 'spooky' då även jag letade efter en 1,6mm (eller 3,2) avrundsningsfräs med styrlager - dock med 8mm skaft:)

Som sagt - finns det några prislistor som ligger å skvalpar därute i cyberrymden är jag mkt tacksam för länk.

Redigerat:
Micke184 skrev:
Passar på och parasitera på Daniels tråd utan att gå alltför mycket OT.

Det jag undrar är ganska nära orginaltrådens tema - Har någon några vettiga prisuppgifter på Cobalt-stål - googlade senast idag efter ngt sådant. Lite 'spooky' då även jag letade efter en 1,6mm (eller 3,2) avrundsningsfräs med styrlager - dock med 8mm skaft:)

Som sagt - finns det några prislistor som ligger å skvalpar därute i cyberrymden är jag mkt tacksam för länk.
Tja, du är ju bara 2 mm OT...

Några prislistor som skvalpar omkring känner jag inte till, men om du du har kundnummer hos Theofils så kan du numera se priser på diverse Cobolt-stål på deras hemsida (fanns inte tidigare). 1,6 mm kostar ca 350:- (inkl moms, utan ev rabatt). Slår du till på en 3,2 mm blir du ytterligare 1½ guldpeng fattigare. Inte direkt billigt, men i min mening värt det. Nu slipper du i varje ringa dem och fråga...

ottot skrev:
Här finns en prislista i alla fall, sen om dom är billiga vet jag inte....
[länk]
Vilken fantastisk sida! Hatten och vi bockar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.