Hej,
Jag håller på att renovera köket och lutar åt en kompositbänkskiva från Silestone (tips på andra fabrikat av kompositskiva är välkomna), någon som vet en bra återförsäljare av dessa och som ligger bra till prismässigt?
Stort tack!
Jag håller på att renovera köket och lutar åt en kompositbänkskiva från Silestone (tips på andra fabrikat av kompositskiva är välkomna), någon som vet en bra återförsäljare av dessa och som ligger bra till prismässigt?
Stort tack!
Caesarstone är en konkurrent till Silestone. De är nog likvärdiga i både kvalité och pris. Jag vet inte vilka som är återförsäljare.
Bretonstone är ett annat fabrikat.
Jag har själv besökt Cosentinos fabrik i Spanien, där de tillverkar bl a Silestone.
Fabriken var över 1000000 m2 stor!
Bretonstone är ett annat fabrikat.
Jag har själv besökt Cosentinos fabrik i Spanien, där de tillverkar bl a Silestone.
Fabriken var över 1000000 m2 stor!
Redigerat:
Reggade mig för att svara på detta, hoppas det är aktuellt?
"Billigt" kan man inte direkt säga om Silestone, de har varianter som börjar runt 5000:- per kvadrat till 14000:-.
Silestone är uppbyggt av kvarts där ju ljusare sten man ska ha oftast är dyrare, sen utformningen av köket spelar roll.
Vår familj handlade tidigare av Stenmagasinet i Täby, där fick vi ett bra bemötande och vart nöjda med den skivan de levererade till oss. Låg aningen högre i pris men helheten var bättre.
Du kan kolla på Silestone's hemsida vilka återförsäljare det finns.
Ta in ett par offerter från köksfirmor och jämför.
Ett alternativ kan vara en skiva av granit, är väldigt tåligt och man får en annan känsla med riktig sten kanske?
"Billigt" kan man inte direkt säga om Silestone, de har varianter som börjar runt 5000:- per kvadrat till 14000:-.
Silestone är uppbyggt av kvarts där ju ljusare sten man ska ha oftast är dyrare, sen utformningen av köket spelar roll.
Vår familj handlade tidigare av Stenmagasinet i Täby, där fick vi ett bra bemötande och vart nöjda med den skivan de levererade till oss. Låg aningen högre i pris men helheten var bättre.
Du kan kolla på Silestone's hemsida vilka återförsäljare det finns.
Ta in ett par offerter från köksfirmor och jämför.
Ett alternativ kan vara en skiva av granit, är väldigt tåligt och man får en annan känsla med riktig sten kanske?
S simonnnn skrev:
Ett tips är att kolla fyndhörnan på Ikea.
Jag såg en Silestone-skiva för ca 600 kr.
Man får bara hoppas att man hittar en skiva i rätt storlek och färg.
Jag såg en Silestone-skiva för ca 600 kr.
Man får bara hoppas att man hittar en skiva i rätt storlek och färg.
En sådan leverantör av bänkskivor har inte IKEA.D Deathtrip2000 skrev:
Nej det stämmer inte. IKEA har inte eller har inte haft Silestone som leverantör.D Deathtrip2000 skrev:
Jag har själv varit på Ikea och sett att de har Silestone från Cosentino i fyndhörnan. (Står på baksidan) Ville köpa en och göra tvbänk av. Fanns inga snygga skivor bara..
Hur de får tag i dessa kan jag dock inte svara på..
Hur de får tag i dessa kan jag dock inte svara på..
D Deathtrip2000 skrev:
Gammal tråd men roligt att jag precis fått min leverans av Ikea oxsten och detta står överallt på godset...
Jag blev lite förvånad. Läst mycket om Ikea oxsten och trodde väll inte riktigt på om det verkligen var silstone.L Lopex skrev:
Men jag är tacksam, likadana skivor/mått hos glasmästeriet där jag bor kostade drygt 44% mer
Som våran försäljare sa, hos er kan man välja 12-20-30mm på skivan med andra håltagningr till vask och hällB bergquist skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gängtappar för rörgänga, var köpa?
Verktyg & Maskiner -
Någon som vet var man kan köpa en Rost (galler) till en Combi-Therm?
Övrigt husrelaterat -
Vart kan man köpa en svängd klädstång ca 2,5 m?
Inredning -
Vad är materialet och var kan man köpa det (i Sverige)
Badrum -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri