Vart köper ni helst byggmaterial som träskivor och plank eller isolering? Det har skiftat lite genom åren en del har försvunnit idag är det två huvudsakliga vi går till som ligger i närheten av enkelhets skäl.

V
Jem&Fix eller Byggmax för att de är närmast.

• Gilla
Torsten45
  • Laddar…
V volvo51 skrev:
Jem&Fix eller Byggmax för att de är närmast.
Håller med närheten är viktig pga transporter

Använder Byggmax och lite på Optimera

Kvalitén på Byggmax är väl sisådär. Men håller med om att bekvämast är det som ligger närmast.

• Gilla
Torsten45
  • Laddar…
En får välja smart och förlorar man på det ene vinner man på det andre

Ogillar Byggmax och stöder gärna lokala handlaren som även är en Woody bygghandel. De va inte mycket dyrare när jag bytte tak på sommarstugan, och då fick jag Plannja "takpannor" ist. för vad nu Byggmax har för plåt

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Har två Byggmax att välja på, det ena är helvetet medans det andra är riktigt bra. Har även ett Jem & Fix i närheten, fruktansvärd oordning men billigt. Har en småsåg i närheten där det blir billigt att köpa mycket samt går att få tag i profiler som annars är omöjliga. Har XL-Bygg, Bolist, Beijer mm. I närheten som används när jag vill ha något särskilt eller har vägarna förbi. Men absolut mest handlas på det bra byggmaxet.

Är det skillnad på olika ställen? På materialet?

Det ska det inte vara låter inte rätt

• Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Hornbach mest Bra pris och kvalitet och service är bra.
Det har aldrig varit problem att byta, lämna tillbaka, etc.

• Gilla
osiris och 4 till
  • Laddar…
Har alltid handlat på Woody.
Valde dem för flera år sedan trots att de är något lite dyrare än Byggmax o Jem o Fix.
Med rabatten jag fick blev det inte så stor skillnad som jag trodde.
Men eftersom jag inte är snickare så värdesätter jag all hjälp jag får när jag behöver. De är kunniga, tar sig tid o hjälper till.
På Byggmax är min uppfattning att de knappt vet skillnad på en spik o en skruv.

Men nu vet jag tyvärr inte längre var jag skall handla.
Sist jag var där hade de bytt namn till Derome.
Mitt konto var bortplockat o jag fick inte handla där eftersom jag var privatperson, så jag fick gå därifrån tomhänt.
Jag blev helt enkelt ”utslängd”.

• Gilla
kruset och 1 till
  • Laddar…
XL-BYGG
Mest pga av hjälpen man får.
Men den bästa hjälpen för man faktisk här inne :D

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Det beror på vad det ska vara till! Oftast byggmax till reglar och råspont. Golvlister och sånt som syns, hornbach. Är jem & fix billigare än byggmax?

• Gilla
Torsten45
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.