1 155 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Var köpa filter till Nibe F750?
Medlem
· 76 inlägg
På nibe.se kan jag köpa ett 4-pack filter till Nibe F750 för hiskeliga 615 kr, det måste finnas billigare och lika bra alternativ som jag själv kan klippa till för att passa till värmepumpen. Men det verkar vara en djungel det här med filter.
Har ni tips på en filtermatta/rulle som jag kan köpa som passar till värmepumpen?
Har ni tips på en filtermatta/rulle som jag kan köpa som passar till värmepumpen?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 378 inlägg
Robert-san01
Självbyggare
- Stockholm
- Medlem apr 2011
- 9 378 inlägg
- 5 812 gillningar
- 596 bilder och filmer
I vilken ände av landet bor du?Ä Fredrik28624 skrev:På nibe.se kan jag köpa ett 4-pack filter till Nibe F750 för hiskeliga 615 kr, det måste finnas billigare och lika bra alternativ som jag själv kan klippa till för att passa till värmepumpen. Men det verkar vara en djungel det här med filter.
Jag har filtermatta som funkar bra till Nibe FLVP på rulle.
Den är dock lite knölig att skicka då den blir så skrymmande när man försöker vika ihop den.
Medlem
· 76 inlägg
Bor i Uppland.R Robert-san01 skrev:
Vad har du köpt för filtermatta?
Jag är inne på att klicka hem denna: https://www.ventilationsshopen.se/se/filtermatta-g3-1-m-x-2-5-m
Självbyggare
· Stockholm
· 9 378 inlägg
Robert-san01
Självbyggare
- Stockholm
- Medlem apr 2011
- 9 378 inlägg
- 5 812 gillningar
- 596 bilder och filmer
Jag köpte några rullar från Kina. Tror det var 6x20m2 jag tog hem i två tjocklekar. 10mm körde jag i min pump. (Jobbade med service på maskiner då som behövde nya filter vid service.)Ä Fredrik28624 skrev:Bor i Uppland.
Vad har du köpt för filtermatta?
Jag är inne på att klicka hem denna: https://www.ventilationsshopen.se/se/filtermatta-g3-1-m-x-2-5-m
Om du känner för att ta en utflykt mot storstaden kan du få några m2.
Medlem
· 76 inlägg
Tack, men är för lat, klickar hellre hem ett filter på nätet från TV-soffan.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 378 inlägg
Robert-san01
Självbyggare
- Stockholm
- Medlem apr 2011
- 9 378 inlägg
- 5 812 gillningar
- 596 bilder och filmer
Har för mig att det är G3 jag köpte.