Byggahus.se
Hej

Jag vill köpa 23mm råspont men det verkar som den enda byggmarknaden som har det runt Stockholm är Beijer och då bara för leverans för 995:-
Vet ni någon byggmarknad i Stockholmstrakten (eller på väg till Örebro) där man kan hämta själv ?

Rätt säker på att Ekesiöö i Bromma har det.

Alla seriösa bygghandlare borde ju kunna ta hem sådan råspont. Generellt så tycker jag att XL-bygg har bättre service och kräver mindre avgifter än vad Beijer gör för att hämta hem specialmaterial så slå en signal till en sådan.
Om du har en koppling till Örebro så kan jag rekommendera XL-bygg i Frövi (3 mil norr om Örebro) som förmodligen är den bästa bygghandlaren i Örebro län.

Duger inte 22mm råspont?.

Ok Tack för tippsen, men:

Ekesiöö i Bromma har det i listan, men inte i verkligheten. När jag var där pekade person 1 vad dom ligger.
När jag kom dit fanns endast 20mm. Efter fråga, person 2, fick jag beskedet att 22(23) mm för dom inte längre.

22mm duger om jag hittar det.

Återstår att kolla om der finns någonstans i Västmanland, XL Kopparberg har det inte.

Bygghemma har det på listan, men kan inte speca leveransdag, och jag känner inte för att åka ut och vänta för att få leverans "någon gång" under 4 dagar ( leveranstid 2-5 dagar ).

Så måhända slutar det med att jag får lägga in extra reglar mellan dom gamla stockarna i ladan som jag fixar.

Det finns på Optimera i Västerås, i alla fall i våras.

Låter skumt att dem inte lagerför 22 mm råspont. Det är ju standard tjockleken i resten av Sverige. Men det är väldigt dåligt med utrymmen på bygghandlarna i Stockholm. På en del får man inte ens köra in bilen på bilen så de kanske får gå ner på dimensionerna för att få plats med allt 😀

Optimera västerås har om sagt..
Både på lpm och i "luck" format..

20 är det nya 22.....

Fredells och Byggole (nacka) har. Köp inte på Hornbasch, deras råspont är riktigt dålig.

Ok Jag ska kolla Otimera när jag kör förbi Västerås nästa gång, blir nog snart.

Tack för tippset Otimera i Västerås, Var där och dom hade det. Men det satt långt inne. Låg längst bak i ett sidolager, så det tog en bra stund innan dom fick fram det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.