Hej!
Har länge funderat på att bygga in utrymmet ovanpå köksskåpen med någon diskret lösning. Helst utan att förlora i höjd, vilket händer om man monterar färdiga skåp t.ex. Ballingslövs. Däremot såg jag i ett hus dessa plastlister och 3 mm masonit, såg väldigt enkelt ut att montera. Har sökt förgäves efter dessa plastlister även bild-Googlat, hittar bara något liknande hos Amazon. Dessa sitter i ett hyreshus byggt på gissar jag 2010-talet eller ev senare.
Någon som vet var man kan få tag på dssa plastlister/glidskenor?
MVH
Thobbe

• Vitt köksskåp med plastlister och masonit som avskärmning ovanpå. Inuti skåpet syns två gröna muggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar. Menar du att du har hittat exakt dessa skenor eller kanske de har liknande?

T ThobbeT skrev:
Tack för svar. Menar du att du har hittat exakt dessa skenor eller kanske de har liknande?
Ska ni ha som förvaring där, så måste luckorna gå omlott, för att kunna skjuta luckor/front, då blir det någon skena med dubbelspår.

• Gilla
ThobbeT
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ska ni ha som förvaring där, så måste luckorna gå omlott, för att kunna skjuta luckor/front, då blir det någon skena med dubbelspår.
Det framgår på bilden. Men var tusan kan dessa skenor gå att få tag i?

Jag har de från Theofils, men de är till för att fällas in i något.
Kör tunna plywoodskivor.

Verkstad med plywoodväggar, arbetsbänk och verktyg, inklusive skruvmejslar och dosor, med plywoodmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ThobbeT
  • Laddar…
  • Gilla
ThobbeT
  • Laddar…
Inte helst, den övre måste vara djupare!

Tro mig, jag har testat med fel list 😅

• Haha
  • Gilla
Mellanbarn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.