Hej!

Vi har köpt en lägenhet där det är innerdörrar av gammal standard som har (vad jag tror heter) lyftgångjärn. Vi funderar på att lackera om dörrarna, alternativt köpa nya. Gärna i Göteborg med omnejd, alt online. Är det någon som vet om det går att få tag på nya innerdörrar med denna typ av gångjärn? Vi är inte ute efter att byta hela karmen.

Bifogar en bild, tyvärr lite oskarp.

Tack på förhand!

• Vit dörr på glänt med ett synligt dörrstopp och en del av en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du vet att det är "Gammal Standard" på dörrarna så går det att köpa online, bara att googla innerdörr gammal standard. Se till att mäta så det köps korrekt storlek.

Jag TROR att nyare dörrar har andra storlekar, vilket kan göra det lite svårt att bara byta gångjärnen och behålla de gamla karmarna.

Jag skulle tro att du får svårt att hitta nya dörrar i samma mått. Jag föreslår att du lägger ett par dagar på att skrapa ner dem och måla om. Kommer säkert bli både finare och bättre än nya dörrar. Det lite latare alternativet är annars att bara slipa lätt och måla över den gamla färgen och det kan nog bli lika bra det, beroende på skicket i nuläget. Oavsett vilken väg du väljer så är det en enkel och relativt billig sak att fixa själv.

• Gilla
BellaH25
  • Laddar…
  • Gilla
BellaH25 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.