A
Jag skulle vilja lägga vantarna på ett set, eller två, med Bench Cookies från Rockler, men ett set kostar $12 och frakten går loss på $35..

Konstruktionen/idén är ju lika enkel som genial, så man skulle kunna slänga ihop ett gäng själv om man bara hittar en passande glidduk. Tillräckligt tjock och greppig så att bitarna ligger stilla, men inte så tjock att det blir gungigt.

http://www.rockler.com/product.cfm?page=21496

• Bench Cookie.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen aning - men vill bara skriva att iden verkar riktigt shysst! Är det någon mer från skåne som vill ha så kan vi dela på frakten!

Är det för att få det att glida eller inte glida.
Tror det är inte glida ni åsyftar
Lagom knottrig eller randig gummimatta från Rubber Company?
paragummi är väldigt klibbigt när det är rent.

Tänk på att dessa fantastiska gummipuckar när de blir dammiga så tappar de fäste.

Protte

Inte alls ointressant, det bär emot att betala mer i frakt än för produkten! Jag känner visserligen inget behov av dem men för en dryg hundring får de gärna ligga ivägen ett tag innan de blir använda.

Är det någon i Stockholm som vill dela på frakten?

Jag förstår inte riktigt hur de fungerar, är det nåt slags gummikuddar eller är de hårda inuti? De ser ju ut som puckar.

Vad jag förstår är det hårda "puckar" av plast med påklistrad antiglidmatta på båda sidorna. Svårare än så verkar det inte vara ;)

Kan tänka mig att "antiglid matta", t.ex http://www.reimo.com/s/91245-antiglidmatta_30x360_cm_gr/ gör jobbet ! Har sån för att hålla kvar besticklådan, och den rör sig inte utan att man lyfter den !

Bra ide med puckarna, måste fixa någonting likande med mattan jag har kvar !
Tror jag köpte den på rusta.

Ja, just det sån där plast man kan lägga under småbarns tallrikar t.ex. Ja, det borde ju vara en bra idé. Tror ni att det där fungerar för fräsning också alltså? Gäller att man får kraften åt rätt håll då.

Jag hade nog gärna haft något lite mjukare material än sådan där besticklådeplast.

Mr Handyman skrev:
Ja, just det sån där plast man kan lägga under småbarns tallrikar t.ex. Ja, det borde ju vara en bra idé. Tror ni att det där fungerar för fräsning också alltså? Gäller att man får kraften åt rätt håll då.
Fräsning känns lite farligt om den skulle fara iväg? Men slipning borde funka fint åtminstone.

Springare skrev:
Är det någon i Stockholm som vill dela på frakten?
Jag är gärna med.
/B

bengtn skrev:
Jag är gärna med.
/B
Jag är också gärna med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.