Håller på att titta på kakel till badrummen och köket! Allt kakel är ju svindyrt uppemot 1000 kr/kvm och det accepterar inte vår budget. Inte när man har ett badrum på 9,4 kvm och ett kök på 19,3 kvm. Har kollat på Höganäs och Svenska kakel, det är jättefint kakel men svindyrt!
Var hittar man prisvärt kakel i Linköping, som har mycket att välja på? Har någon hört talas om västkustkakel? Vilka kakel är prisvärda, vad bör man titta på då man köper kakel??

Ingen som vet??

Wennstams köpte vi kakel & klinkers hos.

Vi har tittat på Wennstams, men jag tyckte de var väldigt dyra. Flera tips på lite ovanligt kakel men ganska billigt mellan 300-500 kr/kvm inte 1000 som hos Wennstams!!

Några ställen vi var och tittade på i Linköping:

Wennstams
Stensätt
Berndts färg
Färgservice (beckers)
K-Rauta
Bad & Kakel
Kakelcentrum i Linköping
Kökskompaniet

Mitt intryck är nog att de flesta har både dyra och billiga plattor. Ibland har någon butik utförsäljning av mindre partier och då kan det bli riktigt billigt. Största sortimentet upplevde vi nog fanns hos Wennstams och Stensätt. Själva handlade vi i slutändan hos de tre översta butikerna på listan.

Jag tror att Västkustkakel fanns hos Kökskompaniet, om jag inte minns fel.

Att tänka på: Låna hem provplattor och titta på dem i olika ljus i hemmamiljö, och vid olika tider på dagen. Om kakel och tapet ska möta varandra (i köket, kanske?), så försök att låna både kakelprov och tapetprov så ni kan se hur de matchar varandra.

Vad tittar du på för kakel om det kostar 1000kr/kvm?

• Gilla
Megan6
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.