8 392 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Var finns nytt sådant här "spegellim" att köpa?
Tjena! I samband med stambyte så togs dessa IKEA-speglar ner och jag undrar hur man kan ta bort resterna av det gamla "spegellimmet" (eller vad för slags fästelement det må vara, något kladdigt är det iaf) och var man kan köpa nytt sådant här?

Notera det vita klisteraktiga precis ovanför åt vänster från min gröna toffla. Jag antar att detta kanske ingick vid köpet av IKEA-speglarna eller är det något man kan köpa vid sidan av? Kan jag använda en glashällskrapa för att ta bort det gamla från speglarna innan jag monterar fast dem ute i hallen på tapeterna igen?
Tack i förväg för svar! / NN.
P.S. Ja, jag har googlat "spegellim" men hittar främst lim till ytterbackspeglar och liknande och just lim på tub istället för dessa klisteraktiga limlösningar.

Notera det vita klisteraktiga precis ovanför åt vänster från min gröna toffla. Jag antar att detta kanske ingick vid köpet av IKEA-speglarna eller är det något man kan köpa vid sidan av? Kan jag använda en glashällskrapa för att ta bort det gamla från speglarna innan jag monterar fast dem ute i hallen på tapeterna igen?
Tack i förväg för svar! / NN.
P.S. Ja, jag har googlat "spegellim" men hittar främst lim till ytterbackspeglar och liknande och just lim på tub istället för dessa klisteraktiga limlösningar.
Du kan inte skrapa med något vasst på baksidan av spegeln du repar spegelskiktet. Försök dra bort så mycket som möjligt. Dra bakåt uppåt. Eller tryck framåt med tummarna. Om det bara kladdar fast på nytt kan du spruta på vatten blandat med diskmedel så tar det inte fast på nytt. Skrapa det sista med något som inte har vassa kanter. Tex en isskrapa från bilen i plast med tyg runt. Alla glasmästare borde sälja någon liknande sorts tejp. Annars kan du limma upp dom med monteringslim.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Radiator eller separat luftvärmepump för nytt sovrum på övervåningen
Utbyggnad och tillbyggnad -
Var kan jag hitta liknande väggar? Finns de i Polen?
Hustillverkare -
Köksbänkar, finns det räddning eller nytt som gäller?
Kök -
Var finns dessa spröjsfästen att köpa?
Fönster & Dörrar -
Riva ner och nypatsera nytt vardagsrum, kostnad? (bilder finns)
Färg, Måla & Tapetsera