Jag har sett ett underbart kakel eller mosaik i en tidning. Det kom från corona och var tokdyrt! Men nu har jag i alla fall snöat in på rektangulärt kakel. Mått ca 2,5x7 cm. Jag vill att de ska plattorna ska sitta rakt under varandra och inte tegelstenssättning. Finns det någon i denna stora värld som har några tips. Tänkte färg grå, vit eller svart. Tack på förhand!

Tack för tipsen! har försök kolla upp dem så gott det går, men det verkar som om de bara har stora plattor :'(. Jag bor i Malmö så om någon har något annat tips är ni välkomna att svara. Jag har sett något intressant hos CC Höganäs byggkeramik.

Jag har ett ställe där det finns mosaikplattor som är 2,5*7,2.
Problemet är att det sitter i ark som är 30*29 och de sitter i tegelstenssättning.

http://www.dekora.se/katalog/mosaik.pdf

Vet inte om det kan vara till någon hjälp :-/

/TLA

Vårt sitter också som tegelstenssättning. Kartorna var gjorda så men vill man ha ett tidsfördriv så kan man ju alltid plocka isär dem. Dessa kommer från Kondradssons kakel men är beställt genom Lindströms i Lomma:
DSC00126.JPG

Tack för hjälpen!
Jag har hittat något i Dekora- katalogen som verkar intressant. Har beställt katalogen och väntar med spänning.. :)

jop skrev:
Tack för hjälpen!
Jag har hittat något i Dekora- katalogen som verkar intressant. Har beställt katalogen och väntar med spänning.. :)
Vad bra!
Håller själv på att lusläsa den katalogen.
Inte lätt att veta vad man vill ha.

Lycka till!

/TLA

håller med. Man blir ju värsta kakelnörden. Mina vänner undrar vad jag håller på med ...letar kakel dagarna i ända. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.