Letar efter en roller som är typ en cm i diameter, finns det någon som sett något sådant?

Jag målar mina fönstersmygar och det är väldigt ont om plats mellan fönster och smyg

Var inne på Panduro hobby idag, men de hade inget liknande

Aldrig sett en sån liten roller, aldrig heller sett en målare som rollar ett fönster/smygar.
Det är nog pensel som gäller.....

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Halvmåneformat fönster med öppet utrymme undertill, skyddstejp och pensel redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blir nog pensel för att komma åt, får försöka undvika penselspår

En filtroller är 22 mm tjock finns t.ex på Flugger är bra om man vill släta efter med pensel när man målar men kan nog användas även om du vill ha rollad yta

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Måste det va just en roller? Kan det fungera med tex en spardyna/hjuldyna som på bilden, eller nån annan målardyna.
Spardyna för målning med varumärket ANZA på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
D daugaard skrev:
Måste det va just en roller? Kan det fungera med tex en spardyna/hjuldyna som på bilden, eller nån annan målardyna.
[bild]
Jag har aldrig sett en sådan tidigare! Det verkar vara helt idealiskt för att komma åt :)

• Gilla
daugaard
  • Laddar…
G Galten skrev:
Det blir nog pensel för att komma åt,
Du kan inte ta bort fönstret när du ska måla?

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du kan inte ta bort fönstret när du ska måla?
Fönstret är helt nytt och var monterat i sin båge vid leverans. Det är inte helt uppenbart (för mej iaf) hur man monterar loss det

A
Väldigt enkelt,slå ur sprintarna i de två gångjärnen nertill,sen kan man öppna och lyfta ur bågen.

• Gilla
Galten
  • Laddar…
G Galten skrev:
Det är inte helt uppenbart (för mej iaf) hur man monterar loss det
Lite svårt att se säkert men jag har stött på väldigt "liknande" gångjärn och på dessa var det enkelt att "klämma ut" sprinten med en polygrip.

• Gilla
Galten
  • Laddar…
G Galten skrev:
Letar efter en roller som är typ en cm i diameter, finns det någon som sett något sådant?

Jag målar mina fönstersmygar och det är väldigt ont om plats mellan fönster och smyg

Var inne på Panduro hobby idag, men de hade inget liknande
Clas Ohlson har ett litet rollerset.
50 mm bred. Har aldrig mätt diametern på rollern men den är ca 10-15mm. Brukar använda den till lister och annat smalt som ska målas.

https://www.clasohlson.com/se/Rollerset-Stiwex-Mini-50-mm/p/Pr305252000

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.