Jag håller på med ett hemmabiorum och står här i valet och kvalet kring vad jag skall ha för ytskikt på väggarna.

Det sitter gipsskivor som jag spacklat, grundmålat och spacklat lite igen då det syntes mycket tydligare var jag hade missat lite efter målningen, och i stora drag är jag väl nöjd med resultatet. Det finns väl några ställen som kan bli ännu bättre, men helt klart ok. Jag tänkte dra på lite mer grundfärg på de ställena där det är spacklat ovanpå det målade för att minska synligheten på dessa ställen ytterligare.

Saken är den att jag tror att det kommer att synas var det är spacklat om jag bara målar som det är nu och jag kommer att använda en så matt färg som möjligt för att minska på reflektionerna. Jotun Lady Pure Color som jag har använt på lite MDF jag satt upp i taket för att ha belysning i är helt otroligt matt och tror att det kommer att synas om det inte är i princip perfekt grundyta.

Har funderat på tapet för att få lite mer "ombonad" känsla, men det är inte helt gratis om man skall ha en matt variant med lite "lyxgare" känsla. Men så dök tanken på renoveringstapet/Easy Cover upp. Det är ju ett ganska prisvärt sätt at få till släta väggar som det sedan går fint att måla på.

Någon som satt sådana för att få en bra yta att måla på? För/nackdelar?

Men det blir aldrig helt slätt, hade själv lady pur color matt svart i lägenheten, helt nybyggt hus, men inte slätt för det så det blev att spackla och måla tills det blev bra.
Så någon cover hade jag inte satt upp.
Testa först halva rummet men blev inte nöjd, så målade hela, betongväggar Peab bygger. Hemmabiorum med svarta matta väggar, vit projektorduk och högtalarsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fast det är inte det att det inte är slätt, utan att det märks lite skillnad där det är spacklat och inte, vilket isåfall är tanken att jag skall få bort genom någon glasfiberväv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.