Hej!

Skulle behöva lite tips och råd på vilken brytare som behövs i mitt fall.

Skulle in på biltema för att köpa en strömbrytarknappen till takbelysningen men stötte på ett problem.
Hittade tre produkter som såg likadant ut men som hade olika art. nr. På baksidan stog även olika schemakopplingar. Då vart jag fundersam och åkte hem utan någon brytare.

Vilken som passar i mitt fall?

• Strömbrytare, 2-polig, vit design med artikelnummer 46-905, visad bredvid pris och lagersaldoinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit strömbrytare för trapp, modellnummer 46-907, tillgänglig i 61 butiker, 5 års garanti.
    Skapa konto
  • Strömbrytare av typen kors med artikelnummer 46-909 visas tillsammans med pris och garantinformation.
    Skapa konto
  • Närbild av öppen eluttag med osäker strömbrytare och synliga ledningar.
    Skapa konto
  • Öppen väggströmbrytare med exponerade kablar och trasigt omkringliggande område.
    Skapa konto
U
Alla tre fungerar för ditt ändamål.

Trapp är om man vill ha 2 strömbrytare till samma lampkrets. Samma med kors, det är om man vill ha 3 eller fler strömbrytare.

Men har man endast en (oavsett vilken av dem) så bryter alla strömmen, det är att de har olika möjligheter för vidarekopplingar.

Det du ska ha heter trapp/enpolig, man brukar inte göra två olika för för trapp och enpoliga. Den du har i dag är en enpolig.

Tack!
Då har jag fått mer kött på benen i den frågan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.