811 läst · 2 svar
811 läst
2 svar
Val av nya vridfönster i trä med kulör nötbrun eller brunsvart nyans?
Tänker påbörja fönsterbyte i min 1-1/2 plans hus från 1979 och tänker satsa på träfönster i kulör nötbrun eller brunsvart nyans. Sen har jag behov låsbara fönster på några, riktiga mörkläggningsgardiner på ett par ( för biorum ) samt persienner i mellanbrun kulör med styrskenor på ett flertal så att man kan öppna fönstret i vädringslägen och att persiennen ligger an mot fönstret.
Elit fönster har alla dessa options men priset blir runt 60 kkr med rabatt från lokal byggvaruhandel för 6 st 9x13.
Finns det något alternativ till Elit fönster eller får man vad man betalar för enligt ordspråket
Elit fönster har alla dessa options men priset blir runt 60 kkr med rabatt från lokal byggvaruhandel för 6 st 9x13.
Finns det något alternativ till Elit fönster eller får man vad man betalar för enligt ordspråket
Jag tycker det låter sanslöst dyrt.L LJN1954 skrev:Tänker påbörja fönsterbyte i min 1-1/2 plans hus från 1979 och tänker satsa på träfönster i kulör nötbrun eller brunsvart nyans. Sen har jag behov låsbara fönster på några, riktiga mörkläggningsgardiner på ett par ( för biorum ) samt persienner i mellanbrun kulör med styrskenor på ett flertal så att man kan öppna fönstret i vädringslägen och att persiennen ligger an mot fönstret.
Ja, men när man tittar och jämför närmare så är det den prisnivån som gäller idag för premiumfabrikaten. Nu var min offertbegäran inklusive brunfärgmatchade persienner med sidoskenor samt mörkläggningsplissé, allt original Elit. Nu tog jag bort mörkläggningen och 2 st perisienner och då sjönk priset till 54 kkr inkl transport/inlyft på min tomt.
Blev nöjd med finish och upplevd kvalitetskänsla för Elit och har lagt en ny beställning på 4 st fasta 9x13 fönster trä lasyr från Elit och då sjunker priset till runt 4500.- per fönster = 18kkr inkl. frakt men utan persienner.
Blev nöjd med finish och upplevd kvalitetskänsla för Elit och har lagt en ny beställning på 4 st fasta 9x13 fönster trä lasyr från Elit och då sjunker priset till runt 4500.- per fönster = 18kkr inkl. frakt men utan persienner.
Liknande trådar
-
Det dumma hemmet är nya statussymbolen i Silicon Valley
Bloggkommentarer -
Mörklägga ”bio-rum” med två nya Elit 9x13 vridfönster i trä?
Fönster & Dörrar -
Nya pax-stommar försämrad kvalite
Inredning -
Nya eleffektavgiften påverkar det valet av bergvärmepump -on/off eller inverter kompressor
Värmepumpar -
Dra nya vattenledningar - val av entreprenör
Vatten & Avlopp