Har 3 JAFO golvbrunnar och skall köra med produkter från LIP som tätmembran. JAFO Membranfläns Universal kostar runt 230 kr på billigaste stället jag hittat medan Cascos liknande produkt kostar 80 kr. Finns det fördelar med JAFOs membranfläns eller kan man välja vilken som?

Om du ska köra med LIP som produkter så är det bäst att köra med brunsmembran från samma tillverkare. Är hela systemet av produkter från en tillverkare som är godkända...

Jag tror inte ens att du ska använda Jafos membranfläns. MathiasS på forumet har rett ut den saken. Sök på "membranfläns"  här på forumet så hittar du säkert hans inlägg.
Jafoflänsen är en gammal förlegad produkt som inte hör hemma i systemtänken som tätskikttillverkarna har.

Du ska köpa membranet från LIP om du har LIPs tätgucka, fix och fog.

Edit: Äsch, jag sökte lite själv på forumet. Här finns ett svar:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted5/2#2

Fasting65 skrev:
Jag tror inte ens att du ska använda Jafos membranfläns. MathiasS på forumet har rett ut den saken. Sök på "membranfläns" här på forumet så hittar du säkert hans inlägg.
Jafoflänsen är en gammal förlegad produkt som inte hör hemma i systemtänken som tätskikttillverkarna har.

Du ska köpa membranet från LIP om du har LIPs tätgucka, fix och fog.

Edit: Äsch, jag sökte lite själv på forumet. Här finns ett svar:
[länk]
Det är Purus plastfläns som inte får användas. Jafos membran är väl av "vanlig" typ tror jag, typ tygduk. Men man ska ju använda prylar från samma tillverkare egentligen.

Ah, det var SÅ det var med dina membranflänsar, MathiasS...

Tack för svaren, hade missat LIPs tätark på Sigros hemsida.

ett tips med tätflänsen eller brunnsmanschetten som den även kallas...Köp en x-tra.. De kostar inte mer än 70 kr på sigro... de e väldigt lätt o göra fel...Jag lyckades förstöra en... O fick betala min dumhet med att köpa en på mattshoppen inne i stan för snudd på 200 kr...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.