Byggahus.se

Val av ekparkett?

1. B
    Medlem · 792 inlägg

brevik

Medlem
    Hej!

Har ett stort ljust och vitt vardagsrum där vi vill lägga in ekparkett. Jag tycker 3-stav ser så "mainstreem" ut :). Ska man köra på 2-stav eller ekplankor? Vad är snyggast? Jag tycker oxå att vissa ekgolv kan vara lite för ljusa.

VI är helt enkelt ute efter ett snyggt ekgolv som sticker ut lite från mängden och inte ser ut som alla andras golv.

Tacksam för tips.

2. ByggaNytt
    Medlem · Stockholm · 2 711 inlägg

ByggaNytt

Medlem
  3. B
    Medlem · 792 inlägg

brevik

Medlem

Re: Val av ekparkett?

Kährs 2-stavs ekgolv verkar rätt fina. Tänker närmast på Barcelona, Verona och Glasgow. Nån som har sånna? Vad kostar det per m2?

4. pappskallen
    Medlem · 2 286 inlägg

pappskallen

Medlem

la in junckers tvåstav i skeppsgolvsvariant för en vecka sedan i mitt kök, 14mm massivt. blev nästan onödigt snyggt...... hade tur och lyckades pricka en drive från junckers sida så jag pytsade 599:-/kvm. (ordinarie ligger någonstans mellan 900-1000 kr.)
    Kan bara rekomendera  ;D

http://www.junckers.se/index.asp

5. P
    Medlem · 216 inlägg

perese

Medlem

Kan bara hänvisa till tråden om Berlinek, Byggmaxs parkett. Betydligt billigare med (nästan) samma kvalitet. Betrf kvaliteten så har jag själv inga referenser på andra golv men är nöjd samt att en bekants snickare la in golv från Byggmax och han var mycket nöjd med deras golv.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=29560

6. S
    Medlem · 940 inlägg

Om man vill ha nåt riktigt bra - Stombergs massiva trägolv. Grymt fina. Och dyra. För inspiration se t.ex. Skycity på Arlanda.

7. S
    Medlem · 12 inlägg

Soeren_Gyll

Medlem

Kolla Junkers massiva ekgolv på Bygg-Ole i Nacka. Just nu 495kr/kvm för 14 mm. Mycket snyggt och vilken känsla!

Skeppsgolv och 20 mm finns också.

8. O
    Medlem · Stockholm · 102 inlägg

ollesthlm

Medlem

Kährs Ek Montecarlo naturoljat tycker jag ABSOLUT skiljer sig från mängden då den är kvistig och väldigt mycket "liv" i. Otroligt snyggt med oljat dessutom!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.