Hejhej,
Jag är på jakt efter en köksfläkt till mitt nybyggda kök där takhöjden är 2 meter. Dom flesta fläktarna jag hittat har en bygghöjd på runt 65cm vilket gör att dom kommer lite för nära spishällen.
Nån som har tips på vilka fläktar som skulle passa?
Jag vill inte ha en inbyggd i ett skåp och fläkten skall anslutas till en fläktkanal.
Ha de gott!
/AA!
Jag är på jakt efter en köksfläkt till mitt nybyggda kök där takhöjden är 2 meter. Dom flesta fläktarna jag hittat har en bygghöjd på runt 65cm vilket gör att dom kommer lite för nära spishällen.
Nån som har tips på vilka fläktar som skulle passa?
Jag vill inte ha en inbyggd i ett skåp och fläkten skall anslutas till en fläktkanal.
Ha de gott!
/AA!
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 577 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 577 inlägg
Hej. Jag byggde en låda under taket för att dölja en krök på kanalen, då fick jag samma problem som dig.
Min lösning var helt enkelt att såga av det rostfria höljet till röret o sätta fläkten högre. Är säkert inte okej enligt garantin, men det funkar utan problem i alla fall.
Min lösning var helt enkelt att såga av det rostfria höljet till röret o sätta fläkten högre. Är säkert inte okej enligt garantin, men det funkar utan problem i alla fall.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej. Samma problem. Här du någon bild på det?ullet skrev:
Tack så mycket. Då förstår jag hur man kan göra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden