Hej!
Min fråga lyder precis som rubriken!
Jag funderar då på reservdelar så som ny keramik.
Har nämligen hittat en sådan panna till ett ganska vettigt pris. Men blev sen osäker eftrsom att de inte finns som tillverkare längre.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Ska man byta installera ny panna BÖR man sätta in en så effektiv modern panna som möjligt
lätt att sköta /automatik lambda
livslängden är beroende på plåt tjocklek / material
priset utslaget på livslängden blir inte nämnvärt högre för en kvalitetspanna
installation rör-dragning / delar m.m. kostar också
keramik kan man gjuta själv
köper man bil får det kosta -service osv.
en vedpanna som man använder kanske 25 år+ måste man se som en investering
mitt svar= NEJ

mvh pr95

Beror ju också på om du installerar den själv eller anlitar rörmokare. Jag själv tänker sätta in en rätt så gammal begagnad panna. Men jag är ju beredd på att kanske få byta ut den mot en ny rätt så snart. Men jag tycker det är värt det eftersom jag kommer att göra jobbet själv så det kostar inget extra. Och har jag tur kan den gamla panna ju hålla i 20 år till.

Ja jag hade tänkt göra så mycket som möjligt själv. Är också inställd på att man förmodligen får bytaut pannan i framtiden. Men då har man juh kvar alla acc tankar o rördelar. Sen så är det för tillfället en ekonomisk fråga då en ny panna kostar ca 30 000 och då är det utan acc tankar. Pannan jag har lite span på säljs nämligen i ett helt paket med acc tankar o beredare o pumpar o laddomater m.m.

Pannan jag har lite span på säljs nämligen i ett helt paket med acc tankar o beredare o pumpar o laddomater m.m.
Så då var det inte bara en panna;)

nej det var juh inte bara en panna....ber om ursäkt att jag kanske var lite otydlig till en början... Är det någon som vet vart man kanske kan finna lite info om dessa Albin pannor?

Okej...får väl köpa o chansa verkar det som....

Om priset är rätt och du gör jobbet själv så är det nog inte en så dålig affär.

Eftersom den kopplas in precis som moderna pannor så behövs det ju inga större omdragningar av rören för att få in en nyare panna.

Nu till en annan fråga gällande frakt av pannan.
Vad är igentligen bäst?. Jag har en bit över 30 mil att åka för att hämta den. Är det lönt att försöka få något fraktbolag att hämta den eller är det bäst att hyra en liten lastbil själv?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.