1 633 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
vågar jag lämna ett tomt kapat vprör i väggen?
Jag drog två slangar i väggen för telefon in/ut... sen lockades jag att köra nätverkskabel istället och behövde bara en slang...
men nu har jag ju isolerat och häftat upp plast...
frågan är, törs jag låta den slangen vara kvar inne i isoleringen.
ska jag täppa igen ändarna med latex...
är det inte risk att kondens bildas i röret, så rinner det ner i dosan osv..
så länge hela slangen ligger på den "varma" eller för den delen "kalla" sidan så är det lugnt.
Men om du känner dig osäker så är det bara att täta änden med latex som du skrev.
Man kan ju även täta i dosan eller dra ur röret så man slipper fundera i framtiden på vart det röret går.
Men om du känner dig osäker så är det bara att täta änden med latex som du skrev.
Man kan ju även täta i dosan eller dra ur röret så man slipper fundera i framtiden på vart det röret går.
Varför skulle risken vara större för kondens som rinner ner i dosan om slangen är tom eller har ett par små ledningar i sig? Ne precis.. d^_^bYrrol skrev:Jag drog två slangar i väggen för telefon in/ut... sen lockades jag att köra nätverkskabel istället och behövde bara en slang...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Man ska inte tänka allt för mycket. 
Hade ju gått och väl räckt med att täta ena änden så hade det varit piano.
//Patrik
Hade ju gått och väl räckt med att täta ena änden så hade det varit piano.
//Patrik
skillnaden är att de slangar med kablar i sig leder vidare till annat, och denna var avkapad lös i väggisoleringen, det blir trots värmeväxlingar där... jag vet inte, därför frågade jag, hehecem77 skrev:
Klicka här för att svara