9 997 läst ·
17 svar
10k läst
17 svar
Vågar jag beställa kakel klinker över nätet online? Tex stonefactory
Sida 1 av 2
Hej,
Ska beställa klinker. Men det är ju svindyrt här omkring. Vågar man beställa online?
Hur fungerar sådant då det inte är saker man bara kör hem i en påse precis och om det är nåt fel osv
Någon med bra och dåliga erfarenheter fårn tex stonefactory
Ska beställa klinker. Men det är ju svindyrt här omkring. Vågar man beställa online?
Hur fungerar sådant då det inte är saker man bara kör hem i en påse precis och om det är nåt fel osv
Någon med bra och dåliga erfarenheter fårn tex stonefactory
Vi har beställt kakel å klinker till badrum, tvättstuga och kök online från b la Stonefactory och aldrig haft några problem.
Om du söker en specifik färg rekommendera jag att be dem skicka en provplatta innan du gör en stor beställning, på vissa sajter skickar de provplatta gratis.
Om du söker en specifik färg rekommendera jag att be dem skicka en provplatta innan du gör en stor beställning, på vissa sajter skickar de provplatta gratis.
Beställde klinker och kakel till badrummet härifrån. Funkade perfekt, drygt en veckas leverans, och nästan halva priset mot i Sverige. Beställde då lite dyrare saker från Mutina.
http://www.bhc-shoponline.it/en/
http://www.bhc-shoponline.it/en/
Så typiskt att de inte har golvabia.Carro_D skrev:
Vet vilka sitter vi vill ha. Så man sett det I verkligheten. Vågar inte chansa på något annars. Men så fanns de självklart inte där.
Körs det hem till ens hus eller hur fungerar det. Tsr ju en del plats och tungt
På vissa ställen får du hemleverans, typ Bauhaus, andra får du hämta dem på typ DHL eller Schenkers egna utlämningsställe. Vi hämtade majoritet direkt hos åkeriet eftersom hemleverans innebar att vi behövde vänta några dagar extraA AlwaysAndForever skrev:
Jag har beställt kakel både av Stonefactory och Tile Expert https://tile.expert/sv-se funkade fint kom väl emballerat på pall utan skador.
Tile Expert har enormt utbud och bra pris om man köper mycket på en gång, däremot så tog det lång tid då fabriken i Italien inte hade tillräckligt lager på just den varianten av platta jag skulle ha så fick invänta att de startade produktion vilket tog ca 2 månader totalt. Men de uppdaterade hela tiden med status som visserligen flyttades fram vartefter...
Tile Expert har enormt utbud och bra pris om man köper mycket på en gång, däremot så tog det lång tid då fabriken i Italien inte hade tillräckligt lager på just den varianten av platta jag skulle ha så fick invänta att de startade produktion vilket tog ca 2 månader totalt. Men de uppdaterade hela tiden med status som visserligen flyttades fram vartefter...
A AlwaysAndForever skrev:
Jag köpte Golvabia via Bygghemma...A AlwaysAndForever skrev:
Jag har beställt från och kan rekommendera https://tile.expert
Även med frakt blev det en tredjedel av priset jämför med att köpa lokalt.
/Marcus
Även med frakt blev det en tredjedel av priset jämför med att köpa lokalt.
/Marcus
A AlwaysAndForever skrev:
A AlwaysAndForever skrev:
Hej,A AlwaysAndForever skrev:
Beställde kakel och klinker av Stonefactory inför vår badrumsrenovering 2016 - ALDRIG MER!!!!
Leveranstiden blev mycket längre än utlovad (jag hade ringt innan beställningen och berättat att, då arbetet skulle göras på annan ort än där jag bodde, ville jag ha ett realistiskt leveransdatum innan jag bokade arbetet.
Kakelsättaren blev bokad men ingen kakel levererad. Kundservice var mycket svår att få tag i. När det till slut gick att komma fram kom vi överens om att materialet kunde hämtas på ett DHL-lagret för att påskynda saken och för att slippa skicka iväg hantverkaren.
Vi fick adress till en terminal. Ringde i förväg för att berätta att en annan person än beställaren skulle hämta varorna. Det var ok sa dem, bara man hade sändningsnummer (vi tillbringade sammanlagt över 3 timmar i telefonkö för detta)
Så mycket problem!
- Fel adress (fel stadsdel).
- Fel info om öppettider.
- De ville inte lämna ut varorna till annan än beställaren så vi fick åka och hämta beställarens (dotterns) id kort och köra tillbaka till lagret.
- Endast en delleverans hade kommit (vi fick aldrig information om detta, och ingen senare avi om när restleverans skulle ske)
- En del kartonger såg lite trasiga ut. Vi försökte snabbt kolla hur många plattor var trasiga (lagret skulle stänga inom kort). Det var svårt att se men det såg ut som om endast några hörn var naggade. Det visade sig att de flesta plattor var helt sönder.
Det skickades en kartong med nya plattor för att ersätta de trasiga. De vägrade dock att ta upp kartongen till lägenheten och lämnade den ute på gatan under regnet (försök sedan bära upp en blöt kartong
Följde en tid att jaga Stonefactory ang. delleveransen etc. De struntade helt i oss. Aldrig sett sådan nonchalans. Till slut cancellarade jag den resterande order (fick pengar tillbaka men ingen kompensation för all besvär) och gick köpte plattor lokalt.
Mycket stress!!
Vi har sedan dess renoverat ytterligare ett badrum. Började med att köpa plattor hos en kedja i en större stad för att hålla priset nere. Visade det att vi behövde byta ut plattorna och det blev lite krångligt. Till slut handlade vi allt lokalt.
Man kan spara pengar på många sätt, men i framtiden skulle jag inte välja att spara på att handla kakel online eller pa annan ort!
Och jag kommer definitivt aldrig mer att handla från Stonefactory.
Lycka till!
Åh fy. Stackare. Vilken mardrömH HMX skrev:Hej,
Beställde kakel och klinker av Stonefactory inför vår badrumsrenovering 2016 - ALDRIG MER!!!!
Leveranstiden blev mycket längre än utlovad (jag hade ringt innan beställningen och berättat att, då arbetet skulle göras på annan ort än där jag bodde, ville jag ha ett realistiskt leveransdatum innan jag bokade arbetet.
Kakelsättaren blev bokad men ingen kakel levererad. Kundservice var mycket svår att få tag i. När det till slut gick att komma fram kom vi överens om att materialet kunde hämtas på ett DHL-lagret för att påskynda saken och för att slippa skicka iväg hantverkaren.
Vi fick adress till en terminal. Ringde i förväg för att berätta att en annan person än beställaren skulle hämta varorna. Det var ok sa dem, bara man hade sändningsnummer (vi tillbringade sammanlagt över 3 timmar i telefonkö för detta)
Så mycket problem!
- Fel adress (fel stadsdel).
- Fel info om öppettider.
- De ville inte lämna ut varorna till annan än beställaren så vi fick åka och hämta beställarens (dotterns) id kort och köra tillbaka till lagret.
- Endast en delleverans hade kommit (vi fick aldrig information om detta, och ingen senare avi om när restleverans skulle ske)
- En del kartonger såg lite trasiga ut. Vi försökte snabbt kolla hur många plattor var trasiga (lagret skulle stänga inom kort). Det var svårt att se men det såg ut som om endast några hörn var naggade. Det visade sig att de flesta plattor var helt sönder.
Det skickades en kartong med nya plattor för att ersätta de trasiga. De vägrade dock att ta upp kartongen till lägenheten och lämnade den ute på gatan under regnet (försök sedan bära upp en blöt kartong(
Följde en tid att jaga Stonefactory ang. delleveransen etc. De struntade helt i oss. Aldrig sett sådan nonchalans. Till slut cancellarade jag den resterande order (fick pengar tillbaka men ingen kompensation för all besvär) och gick köpte plattor lokalt.
Mycket stress!!
Vi har sedan dess renoverat ytterligare ett badrum. Började med att köpa plattor hos en kedja i en större stad för att hålla priset nere. Visade det att vi behövde byta ut plattorna och det blev lite krångligt. Till slut handlade vi allt lokalt.
Man kan spara pengar på många sätt, men i framtiden skulle jag inte välja att spara på att handla kakel online eller pa annan ort!
Och jag kommer definitivt aldrig mer att handla från Stonefactory.
Lycka till!