Byggahus.se

Vafasen är detta? Bild

1. R
    Medlem · 1 905 inlägg
    Du har inte hängt med? Oljan är laglig utan thc (mindre än 0,2%)
    Så varför vurma för starkare då? För att folk ska kunna bli höga ?

2. Staffan2000
    Banned by Bo · 7 947 inlägg

Staffan2000

Banned by Bo
    Utan verksamma ingredienser är produkten meningslös. Som solkräm utan UV:skydd. Uttryckte mig möjligen otydligt i min iver att variera språkbruket.

Staffan

3. R
    Medlem · 1 905 inlägg
    Ah. Som medicin finns det ju men det är få som får, troligtvis för att det är brutalt dyr medicin. Det kan jag köpa att man legaliserar om du får det utskrivet.

4. P
    Medlem · 767 inlägg

pmd

Medlem
    Är du säker på att det inte är ett Monty Python-avsnitt?

5. P
    Medlem · 767 inlägg

pmd

Medlem
    Delvis skämt, och delvis en fråga eftersom det var tvetydigt vad du syftade på.
    Jag känner dock inga pundare vars liv jag kan skämta bort.
    Det beror nog på vilken slags humor man har.
    Du får förstås välja vad du vill. Själv väljer jag inget av dem.
    Cannabis ligger på tionde plats på en lista i The Lancet över de mest beroendeframkallande substanserna, efter heroin, kokain, tobak, metadon, barbiturater, alkohol, bensodiazepiner (typ Rohypnol), amfetamin och buprenorfin (en opioid).

Om jag tvingades välja mellan alkohol, tobak och cannabis så skulle jag helt klart låta bli de två förstnämnda om det bara handlade om risken för att bli beroende.

PS. Personliga erfarenheter är förstås värdefulla, och påverkar oss mycket när vi gör våra val, men de har ringa värde för att avgöra hur världen är beskaffad, och i det här fallet vad som är en bra narkotikapolitik.
    DS.

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 218 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Har raderat div. otrevligt/off topic.
    /Moderator

• Laddar…
  7. G
    Medlem · Jönköpings län · 701 inlägg

gaidin

Medlem
    Skulle man legalisera Cannabis tror jag att vi skulle få betydligt färre alkoholrelaterade skador i samhället.
    Folk vill bli berusade, det är ju ganska uppenbart. Berusar man sig på det lagliga sättet i Sverige blir man våldsam, bakfull, kåt men impotent och kroppen tar fysisk skada.

De som vill berusa sig lite mildare och slippa bakfyllan röker gärna en spliff i stället. Resultatet är ju ganska diametralt motsatt en fylla på alkohol.

• Laddar…
  8. N
    Medlem · Bayern · 422 inlägg

Nikorasu

Medlem
    Det tror jag du får vänta på...en sån här tråd är manna från himlen vad gäller click och Adsense.

Skulle Moderator sortera ut trådar som inte handlar om att Bygga Hus, vad skulle vi ha då? Ja, kanske ett forum som handlade om att bygga hus...

• Laddar…
  9. K
    Medlem · Stockholm · 1 028 inlägg

Kirre2

Medlem
    Sista spiken har tydligen blivit bortmodererad! Ironiskt!
    Förstår inte varför vissa kräver att trådar ska stängas. Många svar tyder ju på stort intresse och alla tycker inte lika.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.