Har satt ledplattor under hyllplan, plattorna är sådana man fäller in i undertak.
Har tillhörande transformator? Se bild
Behöver flera plattor vara kopplade på samma för att de ska funka? Varje platta har också + och -. Ska man gå + till minus eller plus plus?
Har tillhörande transformator? Se bild
Behöver flera plattor vara kopplade på samma för att de ska funka? Varje platta har också + och -. Ska man gå + till minus eller plus plus?
Har det funkat tidigare?
Vad är det för LED "plattor" du har?
LED för denna driver kopplas i serie, + ut från drivern till + in på LED, - på LED till + in på nästa LED ..- på sista LED till - på drivern.
Drivern programmeras att matcha dina LED's drivström med resistor på Isel1/2-kontakterna.
Manualen finns här:
https://www.wlk.eu/images/user/28000194.pdf
LED för denna driver kopplas i serie, + ut från drivern till + in på LED, - på LED till + in på nästa LED ..- på sista LED till - på drivern.
Drivern programmeras att matcha dina LED's drivström med resistor på Isel1/2-kontakterna.
Manualen finns här:
https://www.wlk.eu/images/user/28000194.pdf
Ja förra året hade jag en uppsättning. En 60 60 platta består av två st led plattor i ram. Slängt ramen för att kunna få en slimmad installation.D Dilato skrev:Har det funkat tidigare?
Manualen finns här:
[länk]
Vill minnas jag seriekopplade 2 st plattor per drivdon. Men ska testa lite till! Kan plattta eller driver gå sönder vid felkoppling eller funkar det helt enkelt bara inte?
Ja, drivdonet klarar sig nog men "platta" kan gå sönder om man kopplar fel (vänder på plus och minus).F Fixarjon skrev:
Oftast tål dom det (det är ju dioder som bara leder i en riktning) men dom tål inte hur hög spänning som helst i backriktningen och ditt drivdon kan leverera rätt hög spänning.
Följdfråga. Varje platta har i varje ända en plus och minus kontakt. Kopplar man då, plus in i ens ändan. Plus ut ur samma platta och minus in på nästa?nisse123 skrev:
Plus = in , minus = utF Fixarjon skrev:
Jag förklarade i detalj:
drivdon plus UT
till platta1 plus IN, platta 1 minus UT
...
(till platta 2 plus IN, platta 2 minus UT) * så många plattor man nu har.
...
till drivdon minus IN.
Byt ut ordet platta mot LED-panel....
Lirar ändå inte riktigt. Funkade när jag koppla ihop det och ett tag. Kikade nu och då funkar det inte igen..förstår inte riktigt varför! Kopplat 3 st plattor på ett drivdon. 2 plattor utgör en 60*60 armaturD Dilato skrev: