växelströmsmotor

2k läst  5 svar

1. CHEMAS
    Medlem Nivå 8
    Frågar här på eldelen då ni kanske har lite bra ideér.

Har en Climaveneta luft/luftvärmepump som behöver en ny fläktmotor till innedelen. Ev så funderar jag på att köpa någon liten AC-motor och modda plasten lite. Vill dock ha så att jag kan sänka hastigheten på fläkten. Styrkortet som sitter i innerdelen passar nog inte någon annan motor men jag kan ju alltid gå fram och vrida på nån ratt. Någon som kan tipsa om vad man skulle kunna använda för motor? Måste man ha någon fläkt överhuvudtaget?

Kanske modda dit en borrmaskin som tjejen får stå o trycka på ? En vev?

( den rätta motorn kostar 2500kr. ) Då moddar jag hellre.

Hjälp!

2. gnistjagare
    Medlem Nivå 5
    Var har du fått priset ifrån? Tittar du runt lite (förslagsvis google) hittar du billigare motorer .inte original dock.

3. CHEMAS
    Medlem Nivå 8
    Kan du ge mej några länkar. jag har sökt hejdlöst men hittar inget. En återförsäljare till Climaveneta. 2300 plus frakt sa dom.

4. M
    Medlem Nivå 9
    Har den stannat eller låter den bara illa? Tex panasonics fläktmotorer är lätt att byta lager på.

5. CHEMAS
    Medlem Nivå 8
    Jag skulle byta lager och råkade slå sönder en bit på kretskortet också. Vet inte vad som ska sitta där det gick sönder. Ser ut som att det skulle kunna vara en transistor men jag vet inte.

6. CHEMAS
    Medlem Nivå 8

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: