Byggahus.se
A
Kan inte bestämma mig därav detta inlägg.
Köpt lgh från -39. i hallen under 2 lager plastmatta finns 3 olika sorters trägolv (som att de har reparerat vissa delar av golvet med helt andra träslag).
Vad tycker ni är bäst = slipa golvet och tycka att det är "charmigt" att det ligger 3 olika typer golv eller att lägga klickgolv ovanpå i klinkerstil. I alla andra rum finns det här originalträgolvet så det skulle se ut som att man bara lagt klinkers i hallen (men jag kan inte lägga klinkers så därför är alternativet klickgolv).

VAD tycker ni? Är det så hemskt att sätta klickgolv över originalträgolv när det nu är som i min situation slitet och inte ens samma sak överallt? Hallen är ca 3kvm.

Tidigare ägaren visste att det såg ut så under därför slet hon aldrig upp det golvet i hallen men gjorde det i alla andra rum.

Jag tycker inget av alternativen är särskilt charmigt. Jag hade lagt golvgips, värmefolie och klinker på det.

Finns det något särskilt skäl till att du inte kan lägga klinker?

A
rädd att det bygger för mycket på höjden? sen är det en liten budgetrenovering av hallen så har inte råd att ta hit någon för att sätta klinker då det är ett jävla jobb för att jag inte har ren betong att lägga på utan måste ta bort allt golv innan isåfall.. eller är jag helt ute å cyklar

Gyproc har en golvgipsplatta som är 6 mm tjock. Sen är klinker ungefär 6-7 mm tjockt, Om trägolvet är slätt nog att lägga gipset på så bygger det hela kanske 1,5 cm. Att lägga kvadratiskt klinker är inte heller särskilt svårt tror jag. Jag har inte provat men alla andra verkar ju kunna. I värsta fall ser det ut som fan och då har man iallafall lärt sig något.

Jag hade satsat på linoleumplattor istf. laminat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.