Bygger ett enkelt cykelskjul och ska sätta fotplåt och lägga papp imorgon. Behöver en 3m lång fotplåt så funderar på plåtslagares priser vs byggaffärens. Dvs ska jag skarva eller specialbeställa? Hittar nämligen bara 2m längd i affären. Har aldrig köpt av plåtslagare så har inte en aning. Är det stor prisskillnad så kan jag nog leva med en skarv

Rickard.
Inga plåtslagare jag handlat av gör plåtar längre än 2.5m så risken är stor att det blir skarv ändå, har plåten från handeln rätt form så är det väl bara att skarva.

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Inga plåtslagare jag handlat av gör plåtar längre än 2.5m så risken är stor att det blir skarv ändå, har standardplåter rätt form så är det väl bara att skarva.
Ok, ja då är det inte så mkt att tänka på

R
Det finns 3m plåtar som vi beställer, ditt problem är någ att hitta en som har tid o göra det på en dags varsel så du får någ rikta in dig på att köpa ifrån bygghandeln..

Rickard.
Ska man nörda ner sig lite i det så rekomenderas det faktiskt inte att man använder längre än 2m fotplåtar för papptak, jag vet inte exakt varför eller vad som kan hända med längre plåtar men med rostfria fotplåtar är det ännu kortare som gäller så det finns säkert någon anledning.

R
Det har med rörelserna i plåten att göra men går det att gör 5-6m långa bandtäckningar så borde en fotplåt klara 3m kan man tycka..

Härligt :) då blir det byggaffären imorgon och sen lite enkelt takarbete

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.