3 166 552 läst · 10 843 svar
3167k läst
10,8k svar
Värsta elkopplingen?

tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 16 401 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 16 401 inlägg
Äh, va fan. Det ser ut som en sjukhuskulvert....
Min lunchrast är dock helig. Vill de att jag ska pula med sånt där får det bli på arbetstid. Inga problem om firman som jobbar där skriver in mig i sitt EKP men lite dyrt möjligen.
Min lunchrast är dock helig. Vill de att jag ska pula med sånt där får det bli på arbetstid. Inga problem om firman som jobbar där skriver in mig i sitt EKP men lite dyrt möjligen.
Det behövs ingen tejp-lapp för att se.mexitegel skrev:
Ingen hemmapulare (eller tommib på lunchrasten) skulle lägga så fult och med sån hemsk oreda på kabelstegarna, det är det bara riktiga elektriker som behärskar.
Sen är det också lite intressant att de har riktig el i en nätverkskabel också ...
Märkning av PoE?Mikael_L skrev:
Va!? Har ni RAST mitt i pandemin! Jobbar du på hudmottagningen eller .. ?tommib skrev:
Medlem
· Stockholm
· 386 inlägg
Det är väl för att tydliggöra att det inte är hushållsel? Hushållsel är ju tydligen ofarlig.G ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 447 inlägg
Fel fel fel fel fel, som Brasse hade sagt. Dock innom samma region
Precis, hittade samma sak i en kopplingsutrustning och på frågan varför de valt grön/gula ledningar, blev svaret att de tyckte att det var den snyggaste ledningsfärgen.K kelso skrev:
Det har i inslagen ovan talats mycket om pizzabagare och polacker etc. - men jag kan lova - uppfinningsrikedomen är inte sämre hos "Ursvensson" heller.
Finns det en elinstallatör i tredje släktled tillbaks i tiden eller en farbror som en gång i tiden jobbat på ett företag med elektriska produkter - då ligger elinstallatörskompetensen i blodet - hur svårt kan det vara.