Byggahus.se
tommib
Äh, va fan. Det ser ut som en sjukhuskulvert....

Min lunchrast är dock helig. Vill de att jag ska pula med sånt där får det bli på arbetstid. Inga problem om firman som jobbar där skriver in mig i sitt EKP men lite dyrt möjligen.

• Gilla
  • Haha
Mick13 och 2 till
  • Laddar…
Bra att den är helig, ni förtjänar verkligen att få lugn och ro på rasterna (y).

Mikael_L
mexitegel mexitegel skrev:
Det finns ju hemmapulare och riktiga elektriker så den där märkningen måste väl betyda att det är gjort av en riktig elektriker och inte nån läkare på lunchrasten (No offense @tommib :)) :crysmile:
Det behövs ingen tejp-lapp för att se.
Ingen hemmapulare (eller tommib på lunchrasten) skulle lägga så fult och med sån hemsk oreda på kabelstegarna, det är det bara riktiga elektriker som behärskar.

Sen är det också lite intressant att de har riktig el i en nätverkskabel också ...

• Gilla
martin43 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det behövs ingen tejp-lapp för att se.
Ingen hemmapulare (eller tommib på lunchrasten) skulle lägga så fult och med sån hemsk oreda på kabelstegarna, det är det bara riktiga elektriker som behärskar.

Sen är det också lite intressant att de har riktig el i en nätverkskabel också ...
Märkning av PoE? :thinking: :D

Mikael_L Mikael_L skrev:
Amen! :crysmile:

P Pin skrev:
Märkning av PoE? :thinking: :D
Det är riktig el i vanlig signal också.. =)

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Logad Logad skrev:
Han vet exakt vad han gör, det är hans grej. Han har en stor youtubekanal och spelar inte bara clown utan är även väldigt pedagogisk. [länk]
Sant o han är så ärlig att han tar med sina "små" tabbar ibland.

E
N nmeden skrev:
Det är riktig el i vanlig signal också.. =)
Tss, inte i kattskinnskablarna

tommib tommib skrev:
Äh, va fan. Det ser ut som en sjukhuskulvert....

Min lunchrast är dock helig. Vill de att jag ska pula med sånt där får det bli på arbetstid. Inga problem om firman som jobbar där skriver in mig i sitt EKP men lite dyrt möjligen.
Va!? Har ni RAST mitt i pandemin! Jobbar du på hudmottagningen eller .. ? ;)

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Handskriven skylt "riktig el" ...... och inte nån läkare på lunchrasten (No offense @tommib :)) :crysmile:
Det är ju läsligt, så det kan INTE vara skrivet av en läkare.

• Gilla
  • Haha
ARJU och 2 till
  • Laddar…
tommib
Äntligen någon som förstår!

• Gilla
Mick13 och 3 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Inte en koppling av el, men på min arbetsplats sprang jag på denna märkning på en kabelstege i kulverten, visste inte att det fanns både el och sen riktig el. Alltid lär man sig något nytt
[bild]
Det är väl för att tydliggöra att det inte är hushållsel? Hushållsel är ju tydligen ofarlig.

• Haha
Mick13
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Inte en koppling av el, men på min arbetsplats sprang jag på denna märkning på en kabelstege i kulverten, visste inte att det fanns både el och sen riktig el. Alltid lär man sig något nytt
[bild]
Tycker det där ser ut som gamla Karolinska?

Fel fel fel fel fel, som Brasse hade sagt. Dock innom samma region

K kelso skrev:
kom till en lägenhet där allt var draget med gröngult. Valdes väl för den såg fräckast ut :S
Precis, hittade samma sak i en kopplingsutrustning och på frågan varför de valt grön/gula ledningar, blev svaret att de tyckte att det var den snyggaste ledningsfärgen.
Det har i inslagen ovan talats mycket om pizzabagare och polacker etc. - men jag kan lova - uppfinningsrikedomen är inte sämre hos "Ursvensson" heller.
Finns det en elinstallatör i tredje släktled tillbaks i tiden eller en farbror som en gång i tiden jobbat på ett företag med elektriska produkter - då ligger elinstallatörskompetensen i blodet - hur svårt kan det vara.

• Gilla
Mick13 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.