Byggahus.se

Värsåsvillan

1. A
    Medlem Nivå 1
    Finns det någon som byggt eller ska bygga Villa Rönnebo eller Villa Björkebo? Om inte så kanske någon i alla fall vet ungefärliga priser på husen?

2. T
    Medlem Nivå 1
    JAg har fått prisförslag på 2,6 miljoner - utan garage, ändringar eller ens tomt!
    Tycker det är saftigt, även om Rönnebo är... drömmen ;-) suck*

Men de ska visst vara bra att ha med att göra när det gäller sådant man vill göra själv... någon som vet hur mycket man kan pressa priset?

3. C
    Medlem Nivå 4
    tittisonesson: Appropå pressa priset. Det beror väl på hur mycket du är beredd att göra själv? Om du väljer att göra allt invändigt jobb själv har du ju pengar att tjäna men vem har tid, ork att göra det? Man vill liksom ha ett klart hus, bara att flytta in.
    Eller menar du att bara pressa priset på grundutförandet? Tror det är svårt, säljaren ska ju ha sin del av provisionen osv. Däremot kanske man kan prata till sig en del tillval utan för mycket pålägg.

Lycka till

4. T
    Medlem Nivå 1

Väråsvillan Ekebo

Vi är intresserade av deras Ekebo då det liknar Fiskarhedens Domherren väldigt mycket. Kan dock tycka att Ekebos vardagsrum ser lite långsmalt ut.. Någon som har erfarenhet av dessa hus?

Fick lite magknip ang Värsås när jag läste en annan tråd att de var lite "lata" på säljsidan eller som de själva hade sagt det - de hade mycket att göra:surprised:

Har nyss dumpat ett husföretag pga nonchig säljare, det finns många andra som vill sälja hus:D

5. T
    Medlem Nivå 1

OK - det förklarar saken för mig också ;-)

Det jag funderar på är inte så mycket VAD man kan göra själv - utan hur mycket man tjänar på det egentligen. Om det är inte ger fullt avdrag för jobb/material så tror jag knappast det lönar sig - eller någon med andra erfarenheter?

Såg ett skräckexempel på kök monterat av hantverkare i Smålandsvillan - i stort sett inget var rätt och jag hade gjort det bättre själv med en hand... Det är ju sådana bitar också.