Byggahus.se

Värsåsvillan i Norrköping

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hejsan!
    Jag och min sambo har eventuellt fått tag i en tomt genom Värsåsvillan. Vi gillar flera av deras enplanshus som har planlösningar som passar oss. Självklart undrar jag om det är någon här som har erfarenhet av företaget, som har byggt ett av deras hus och vad ni tycker om det. Tomten ligger i Norrköping så om det är någon där som har byggt genom Värsåsvillan så dela gärna med er av ers erfarenheter.

Mvh Anna

2. matbr107
    Medlem Nivå 7

Re: Värsåsvillan i Norrköping

Sök på Värsåsvillan på forumet så hittar du nog en del. Både jag och Calle Anka har haft med dem (Norrköpingskontoret) att göra.

3. B
    Medlem Nivå 1

Vi har också fått tag i en tomt genom Värsåsvillan i Norrköping. Var ligger er tomt? Är det i Brånnestad. Visst har de fina hus! Lycka till..............kanske vi båda bor i ett Värsåshus innan året är slut?

4. kalleanka70
    Medlem Nivå 9

Var lite vaksamma i kontakten med företaget! Min erfarenhet var inte bra.

5. A.Nygren
    Medlem Nivå 7

Jag har också haft lite kontakt med dem, samma kontor som Matte B & Calle Anka, men de föll bort reddan innan vi ens han börja gallra bnland husföretagen. Vi bad om en villakatalog & fick en för sommarstugor, och när vi bad om en ny katalog så dök det aldrig upp någon, så de gallrade ut sig själva kan man säga.

6. L
    Medlem Nivå 1

Vi ska bygga med Värsåsvillan i Norrköping och har hittills haft bra kontakt med dem. Vi har fått respons när det gäller ändringar av planlösning och annat. Ibland kanske vi själva får ta kontakten men för det mesta flyter det på och bygglov är nu sökt.

Om man ser på forumet är det några få som är missnöjda med kontakten med dem och så är det på de flesta husföretagen. Det finns alltid ngt att klaga på. Naturligtvis ska man välja det företag man tycker verkar bäst och där man får bäst bemötande (och där man kan få det hus och den planlösning man önskar).

Än så länge har allt gått bra och vi är nöjda. Vi ska bygga "nyckelfärdigt" och har dessutom hört mycket gott om den byggmästare som anlitas via Värsåsvillan.
    Jag hoppas att även fortsättningen ska gå lika bra och återkommer med rapport när vi ser hur det går framöver.

7. D
    Medlem Nivå 1

Tack för tipsen. Visst är det så att de som har negativa upplevelser av någon byggfirma är de som tenderar att vilja skriva av sig men det är bra att få veta i alla fall :)
    Nu har vi haft ett möte med Värsåsvillan och kommit fram till att det inte blir något med dem eller den tomt de hade. Efter en hel del resonerande har vi kommit fram till att det inte riktigt passade oss. I stället har vi tittat på de kedjehus som PEAB ska bygga i Rambodal, Norrköping. Vi önskar er som ska bygga i Brånnesta lycka till! [smiley=thumbup.gif]