Värmeväxlare minimaster

7k läst  6 svar

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hej..
    Är på jakt efter ett el-kopplingsschema till en bacho minimaster värmeväxlare,en så´n som är integrerad med köksfläkten,har fått tag i ett aggregat utan kåpdelen,dvs utan vred och grejjer,skall montera upp den i mitt garage men behöver få tag i ett kopplingsschema för att kunna göra installationen,nå´n som har ett sån´t schema??

Mvh Doger.=)

2. R
    Medlem Nivå 7
    Hör med fläkt woods som jag tror är fd Bahco vent.

3. Consensus
    Medlem Nivå 9
    När vi ändå håller på så skulle jag behöva en underhållsmanual till min gamla Minimaster ACC. Jag behöver byta termostat på tilluftsidan.

4. Allium
    Medlem Nivå 5
    Kan var knepigt att få tag i något, ACC är ju ett "ganska" gammalt aggregat. Det har nog aldrig funnits någon särskild underhållsmanual vad jag vet, det kan kanske finnas lite gamla schemor, reserdelslistor och vanliga skötselanvisningar mm om det kan vara till någon hjälp.

Jag vet att det har funnits en del på FläktWoods i Göteborg (där jag jobbade). Så det finns säkert på närmaste FläktWoods kontor också, försök att fråga efter någon som kom från Bahco en gång i tiden, dom kanske känner till bäst vad som finns.

5. T
    Medlem · Nivå 9
  6. Snailman
    Medlem · Nivå 15
    jag har följande:

1. luftvärmeaggregat acj - instruktion för drift och skötsel

2. Minimaster och minivent med värmeåtervinningsaggregat acf - instrukton för drift och skötsel

3.Monteringsanvisning acj

4.Monteringsanvisning minimaster och minivent med värmeåtervinningsaggregat acf

Så om ni pm:ar mej era emejladresser så ska jag försöka fixa kopior (böna och be gärna lite;), då jag har väldigt mycket om mig en tid...)

Redigerat 23 maj 2008 01:08
  7. D
    Medlem Nivå 1
    Bönar å ber,står på knä om det lär hjälpa..vill gärna ha samtliga manualer..=)

doggydoggen@hotmail.com

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: